Beste forumleden, de koppeling van Golf 6 pakte heel laat( pedaal op het einde) deze was waarschijnlijk altijd geslipt geweest (voet op de pedaal gereden).
Nu hebben we de Koppelingsplaat, drukgroep en nog iets ben de naam vergeten, het was zo een poulie. Jullie zullen waarschijnlijk weten waarover ik het heb.
Maar de vliegwiel is niet veranderd, de auto start en schakelt heel goed en trilt niet. De vliegwiel zag er ook behoorlijk goed uit.
Vanaf de 2de versnelling t.e.m. 5de bij volle gas slipt de toerenteller tot 5000 rpm.
Kan het zijn dat de plaat moet inwerken op de vliegwiel ? Of wat kan de probleem zijn volgens jullie ?
Zal de vliegwiel moeten veranderd worden?
De vervanger zei dat als we de vliegwiel alleen veranderen dat de probleem niet wordt opgelost, er moet een set worden geplaatst zei hij.
Nu ben ik helemaal in de war en ik weet niet wat ik moet doen.
Iemand zei ook iets van sensors op de versnellingsbak niet goed gemonteerd ofzo, door uit te lezen kan je het weten zei hij.
Wat is jullie mening, wat kan ik doen ?
Wie kan mij helpen ? Want ik heb al genoeg kosten gemaakt en ik wil geen volledige set kopen.
Alvast hartelijk bedankt allemaal !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een auto van 2011?.
Ik mag aannemen dat daar ook nog wel een bepaalde vorm van coulance op zit.
Of hij moet op 2 ton staan.
Snel terug gaan . Of het is verkeerd gemonteerd of de koppeling staat constant onder druk van het druklager . De koppeling verbrandt heel snel . Inlopen??????? dat is nu al gebeurd !
Groeten.
Dit is zeer waarschijnlijk een zelfstellende koppeling die je onder spanning moet monteren met speciaal gereedschap. Als beun de haas die eventje met zijn boutenklopper op het vliegwiel monteert is dit het met de nieuwe set gelijk al over en uit.....
http://www.van-silfhout.com/upload/luk.p...
Bedankt voor de antwoorden!
Zondag avond gaat hij weer binnen en gelukkig valt dit deze keer onder garantie waarbij alles samen wordt veranderd.
Ik laat jullie zeker weten hoe het verlopen is. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost, want een koppeling van 2011 zal volgens mij niet zo snel moeten op gaan.
De km stand is +- 70.000 dus dat is echt niet normaal volgens mij.
Ik laat jullie iets weten, alvast bedankt
11 jaar
Ben je bij de dealer geweest met dit probleem?.
Een auto van 2011 met 70.000km op de klok daar mag de koppeling niet van op zijn.
11 jaar
Raar verhaal
Ja ben naar de dealer geweest, hij vertelde mij dat dit niet onder garantie valt!
Dat vindt ik nu echt stom van hun.
Auto is binnengebracht vandaag en zal morge of overmorge klaar zijn volgens de garagist.
Ik laat jullie weten hoe het is verlopen.
Ik heb een video genomen van de auto zie link : http://www.youtube.com/watch?v=4yLnY3cYQ...
Groetjes
11 jaar
De originele vliegwiel (die aan de motor zat) blijkt veel dieper te zijn dan de originele, en waarschijnlijk schuurt die dan ertegen en na 70d km gedaan.
De probleem was: de vliegwiel is dieper en daardoor kan de drukgroep niet voldoende duwen tot aan het vliegwiel zodat de plaat dan los zat en deze slipt natuurlijker erover.
Vliegwiel, Koppelingsplaat, drukgroep, druklager vervangen kompleet set.
Auto rijd veel beter en trekt ook beter.
Jullie zijn allemaal hartellijk bedankt voor het meedenken!!
Met vriendelijke groetjes
Sedat
11 jaar
Graag gedaan. Veel plezier met de koppeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar