close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: Foutmeldingen Golf 6

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

ik heb volgende foutmeldingen via mijn garagist gekregen bij de uitlezing van mijn volkswagen:

motor:
09299 DPF DIFF Pressure sensor circuit
01137 KNDT 15267
08194 Roet filter bank1 storing
09315 ONB 0 (deze fout krijgt hij niet weg via de uitlezing dus hij weet niet wat dit kan zijn)
Elktronica:
00532 voeding B+
0907 Belastingsregeling interventie (deze fout krijgt hij ook niet weg en weet hij niet wat dit is)

Kan iemand van jullie mij helpen met wat dit probleem zou kunnen zijn, veroorzaken en wat mijn garagist hier zou aan kunnen doen?

Geplaatst door

Gunsmoke007 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De nummers van de foutcodes zijn decimaal weer gegeven.
Als je die dan omrekent naar hexadecimaal krijg je P-codes.
Ik weet niet waar er mee uitgelezen wordt, maar erg betrouwbaar lijkt het mij niet, gezien de omschrijvingen.

8194 - p2002 Partikelfilter Bank 1, efficiëntie beneden drempelwaarde
9299 - p2453 Diesel Partikel Filter, Druksensor 'A', onwaarschijnlijk signaal

1137 - p0471 Druksensor 1 uitlaatgas (G450), onwaarschijnlijk signaal
9315 - p2463 Diesel Partikel Filter, buitensporige toename van roet

Lijkt een probleem met de uitlaatgas druk sensor (verschildruk sensor) te zijn.
Dat veroorzaakt dan weer problemen met regenereren en het Diesel Partikel filter (roetfilter).

De andere 2 zijn ouderwetse Vag-nummers:
00532 - Voedingsspanning
00907 - Ingreep in regeling belasting (Aanvraag uitschakeling onderdelen vanwege lage voedingsspanning).
Kennelijk een probleem met de voedingsspanning voor dit moduul.

oldford 0
badge

11 jaar

Als het die uitlaatgasdruksensor is dan deze vervangen, gaan als broodjes.

ricky 10
badge

11 jaar

Wagen stond vandaag binnen bij VW-garage voor de derde dag. Ze hebben gevonden dat mijn turbo kapot is en deze is ondertussen ook vervangen.

Volgens hen was vanuit de turbo ook olie gelopen in de dieselfilter en heeft deze filter daarmee die foutmeldingen uitgestuurd. (achteraf bekeken rook ik inderdaad soms een oliegeur uit de uitlaten komen)

Maandag gaan ze zelf nog eens met mijn auto rondrijden om te zien of het probleem nu volledig opgelost is.
De Turbo krijg ik gratis aangeboden omdat de wagen nog maar 4 jaar oud is. De werkuren moet ik wel betalen.

Hopelijk is het dus enkel de turbo die kapot was en is hij maandag OK

Gunsmoke007 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.