Volkswagen Golf 4GTI: koppeling versleten na 4 maanden massa vliegwiel kapot

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

hoi allemaal heb een probleem hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen..

heb plus minus vier maanden geleden problemen gekregen met mijn koppeling hij slipte af en toe..

dus na garage gegaan koppeling versleten geen punt 500 euries nieuwe koppeling plus drukgroep erin..

vier maanden later koppeling helemaal versleten, zegt de goeie man nou je zal wel hebben geraced met de auto want de remschijven zijn ook helemaal blauw..(aangezien mijn vriendin er bijna alleen in rijdt, ik alleen enkele avonde per week na winkel enzo.. liijk het me sterk dat ermee geraced wordt)
de nieuwe koppelings platen waren helemaal verpulvert!(4 maanden nog geen 3000 km mee gereden)
maar goed, dag later belt de goeie man terug het massavliegwiel is stuk dus geen garantie dus betalen (hij maakte me een"zacht"prijsje 1020 euro)
nieuwe platen plus nieuw vliegwiel.

nu is mijn vraag (ben maar dakdekker heb niet zoveel ervaring met koppelingen enz)

in hoe ver geeft men garantie op een vernieuwde koppeling ?
kan het vliegwiel kapot zijn gegaan door verkeerde montage koppeling?
zo niet, kan die in een keer kapot gaan het vliegwiel in die vier maanden?
en waar merk je aan als het vliegwiel kapot is onder het rijden?(merkte er niks aan was gewoon in een keer flink aan het roken en ging van te voren wat moeielijker in de een en de achteruit)

hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen ..

mvg bjorn

golf4gti1.8t

Geplaatst door golf4gti1.8t (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Het kan dus best aan je rechter-voet liggen (remmen en gas geven), maar het blijven hangen van je remmen is ook mogelijk, controleer; als hij warm is en je een paar keer goed op de rem hebt getrapt, of hij dan nog met de hand voor en achteruit is te duwen.

golf4gti1.8t (0), 15 jaar geleden

[quote=berendonck]Het kan dus best aan je rechter-voet liggen (remmen en gas geven), maar het blijven hangen van je remmen is ook mogelijk, controleer; als hij warm is en je een paar keer goed op de rem hebt getrapt, of hij dan nog met de hand voor en achteruit is te duwen.[/quote]
probleem ligt niet bij het remen ,maar bij het vliegwiel.koppeling..

danke

V4-lover (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je het nagekeken dat de wagen na een rit vooruit te duwen is met de hand want als je rijd voel je dit echt niet.

Want uw schijven worden niet vanzelf blauw hé.

tedkroon (0), 15 jaar geleden

Ik denk dat je vrouw scheurmaniak is! In de tijd van emancipatie is dat best mogelijk, why not? En dat kost geld!!!!

renevw9600 (0), 15 jaar geleden

ik heb nu 2 keer bij een golf en een toledo (beiden TDI) koppelings platen vervangen met drukgroep en een dag later kon gewoon alles weer los om als nog het 2 massa vliegwiel te vervangen.
Mijn advies is om altijd de complete set incl. 2 massa vliegwiel te vervangen.

garage had kunnen weten dat massa vliegwiel kapot was en had deze sowiezo moeten vervangen met de set,
garage mag best wel coulance geven (vind ik)
door nieuwe drukgroep komt er een andere spanning op het vliegwiel te staan
als vliegwiel kapot is dan merk je dat in onbalans in de aandrijving en eventueel een rammelend geluid (geluid van een defect druklager, maar dan bij het intrappen van het kopp.pedaal)

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Wie eist, bewijst.
Ik vind dit gewoon een dooddoener, garage levert broddelwerk en zegt dan dat jij binnen 4 maanden de koppeling verrot hebt gereden.
Dat is hun eigen tekortkoming verdoezelen, zo lust ik er nog wel een paar.
Ik denk ook dat hun het vliegwiel over het hoofd gezien hebben en de koppeling vervangen hebben maar niet het verrotte vliegwiel

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

De wielen (schijven waren blauw) kunnen wel zwaar hebben gelopen waardoor de koppeling extra belast werd.....
2-massavliegwielen hebben bij benzinemotoren een veel langere levensduur, gaan nauwelijks stuk.

Gr. paul

Hoogendijk11 (0), 15 jaar geleden

ik heb zelf een audi a4 1.8 turbo gehad, ook de koppeling vervangen bij de dealer en na een paar maanden ook weer verselten?? gewoon terug geweest en bleek een produktie fout in te zitten dus kreeg alles gratis vervangen?
Ze dachte eerst ook het vliegwiel maar bleek niks aan de hand wezen met het vliegwiel.
Maar het is wel zo dat je vliegwiel wel stuk kan gaan door bijvoorbeeld verkeerde koppelingsplaten???
Gelukkig had ik daar geen last van en heb daarna zonder problemen verder gereden.

Groeten dennis

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.