Volkswagen VW Golg Gti 16V 2.0L: koppeling vervangen , maar heb indruk dat de koppeling nog w

Bouwjaar: 1995

Ik had 2 maanden geleden de indruk dat het vermogen van mijn golf 3 GTi 16 v 1995 sterk verminderd was .
Ik had ook de indruk dat mijn koppeling af en toe slipte .
Nu heb ik deze over een maand terug laten vervangen ( een sachs setje ) .
Raar maar waar , ik blijf het gevoel hebben dat de motor niet op zijn volle vermogen doortrekt en de indruk hebben dat de koppeling nog steeds wat slipt.
Vroeger trok mijn auto goed op vanaf 3800 rpm maar nu moet ik hem nog hoger laten gaan in toeren .
Mijn garage houder zegde ook dat mijn koppeling ( 152000 km gelopen )die hij eruit had genomen nog niet versleten was tot op de revetten ofzo .
Ik ben ten einde raad .
Wat zou dit nu toch kunnen zijn ?
Ik had hier graag wat reacties gehdhad zo dat mijn garagehouder me geen nutteloze kosten aansmeert .

Nu ik eraan denk .
ik heb vroeger wel eens andere bougies gestoken ( goedkopere )
de originele kosten toen iets van een 100€ voor 4 stuks .
Misschien zijn deze versleten of ligt het hieraan .

Dollar

Geplaatst door Dollar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Siem Bijman (170) PRO, 20 jaar geleden

Als je zo denkt over je garagehouder moet je helemaal je auto daar niet naar toe brengen.Zoals je wellicht op deze site ziet zijn er heel veel garagehouders en monteurs die maar 1 ding willen: een probleem oplossen en de klant tevreden stellen.Alleen als mensen al angst hebben om naar ons toe te komen omdat ze denken een poot uitgetrokken te krijgen,ben je als garagehouder aan het vechten tegen windmolens.

Vlambak (0), 20 jaar geleden

Draai in iedergeval je bougies eruit en kijk wat voor kleur ze hebben. Ze moesten koffiebruin zijn dacht ik. Dan loopt 'ie niet te rijk of te arm.

Mbt de koppeling, hebben ze de drukgroep + druklager ook meevervangen?
Is de bak van een Golf3GTI kabelgestuurd of dmv een koppelingskabel? Ik dacht dmv een koppelingskabel, kijk deze ook na, misschien is 'ie gewoon uitgerekt.

Toen ze de bak eraf hebben gehaald zat de bak/ koppeling onder olie?
Het kan namelijk zijn de de keering van de bakzijde dus achter het vliegwiel olie lekt, dan blijft je koppeling altijd doorslippen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.