close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Koppelings Pedaal blijft hangen.

Bouwjaar: 1991

Ik heb al een aantal vergelijkbare problemen gevonden, maar heb zelf nog niet een specifike richting gevonden waar ik nou moet zoeken.

Mijn koppeling deed het een dag ervoor nog, alleen moest ik hem wel behoorlijk ver intrappen om de kunnen schakelen, dit werd minder. en na dat de ANWB hier na had gekeken, bleef het pedaal hangen. (na bijvullen Koppelings-olie) en kon ik helemaal niet meer schakelen.

Ik heb een overzicht gevonden van het systeem, maar weet nog niet direct waar ik moet zoeken.



Misschien kan iemand ook uitleg geven van de punten?

(p.s. Hoe maak ik een link naar een plaatje?? 't wil niet met html...)

Geplaatst door

ENijdam (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op dit moment heb ik niet echt last meer van her probleem, na het ontluchten van de leidingen, en wat gesjoemel aan het pedaal. toen ik de auto starte kwam het pedaal weer terug, en op spanning. schakelen gaat nu weer zonder problemen, maar alsnog blijven mijn twijvels.

ENijdam 0

18 jaar

erwin

er zitten als het goed is 2 koppelingscilinders..ene zit op de versnellingsbak en de hulpcilinder zit achter je koppelings pedaal!normaal is dan één van de 2 stuk

of er zou al een lek moeten zijn.

succes ermee..

stefan84 0

18 jaar

hoofdkoppelings cilinder waarschijnlijk stuk zit bij pedaal
gr jan

jan5047 0
badge

18 jaar

Het probleem heeft zich enkele weken later weer voor gedaan, en er is weer naar gekeken, ontluchten wou niet meer, warschijnlijk inderdaad zoals jullie al vermoeden een Koppelings cilinder.

dit betekend dus sleutelen.

ik heb ook gehoord dat het advies is, beide te vervangen wanneer 1tje lek of stuk is. ivm overdruk. dit verhaal klinkt
logish, maar toch zijn er doe-het-zelfvers die zeggen dat het
ook gewoon met 1 kan , alleen met een beetje goed monteren
en er rekening mee houden.

En waar kan ik die cilinder precies vinden? kan ik als beginner er zelf mee beginnen? of moet ik toch even iemand er bij hebben die hier ervaring in heeft?

Nagoed. alvast bedankt voor jullie hulp!! ReSpEcT.

ENijdam 0

18 jaar

Ik heb de koppelings-cilinder bij het pedaal gedemonteerd, en idd. zo lek als een spons. ik kan hem helemaal in drukken, met gesloten cirquit. ff op de sloop zoeken dus.

Bedankt!

ENijdam 0

18 jaar

PRobleem is verholpen, bij sloop een cilinder opgehaald, voor zo'n 20 euro, vervangen, paar keer ontluchten, en geen problemen meer!!

ENijdam 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.