Volkswagen polo: koud weer zeer moeilijk starten.

Bouwjaar: 1998

sinds 10 dagen problemen met het starten.(allen met koud weer)

nieuwe accu op gekomen en gasklep is schoongemaakt.

nu geeft hij code 533 aan.

wat houd dit nu precies in?.

heb nog steeds het zelfde probleem.

anne448

Geplaatst door anne448 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Graag wat meer info: km stand /motor code / cilinder inhoud

en wat bedoel je met slecht starten, springt hij slecht aan of draait de motor moeilijk rond tijdens het starten.

en waar haal jij die code 533 vandaan ?

Ik wacht op antwoord dan kan ik je misschien verder helpen!!!



anne448 (0), 20 jaar geleden

Alvast bedankt voor de reactie.

ik heb een vw polo basis classic 1.4,het model is 6n10f4,

modeljaar 1998, mc aex.Er zit stuurbekrachtiging op, wat niet standaard was toen der tijd. Ik heb hem in onderhoud bij een vw dealer. Bij mijn klacht hebben ze er een nieuwe accu opgezet en de gasklep schoongemaakt.Het probleem is niet verholpen. Zij hebben de computer van de auto uitgelezen en zeggen dat het reggelapparaat kapot is(bij het uitlezen komt dit er uit, hier is de code 533 van toepassing)De garage kan mij niet geranderen of dit het dat werkelijk probleem is.Hij doet op dit moment niks meer, de motor draait nog wel rond maar slaat niet meer aan , het accu lampje brand ook steeds maar deze is niet leeg. We hebben in duitsland gevraagt voor advies bij een vw dealer en die vindt het maar een raar verhaal, komt bijna nooit voor en vindt het ook vreemd dat vw dealer verder niks uitsluit over mogelijk andere oorzaak.Heb jij hier misschien ervaring mee?

alvast bedankt.

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb het even na gekeken de code 533"KAN"inderdaad een defekt regelapparaat inhouden maar!!!!!!! er zijn dan wel heel veel aanverwante dingen die eerst goed gecontroleerd moeten zijn,is dat allemaal ok dan blijft het regelapparaat over.

Ik vind in dit geval dat als zij van mening zijn dat alleen het regelapparaat over blijft ook zij de gok moeten nemen om dit apparaat te bestellen en te proberen. Mocht onverhoopt blijken dat het toch niet aan dit apparaat ligt dan moeten zij het ook terug nemen. Zij kunnen hem misschien voor een volgend probleem gebruiken en jij kunt er verder niks mee. Ik vind dat het risico van ondernemen.

Een tweede optie is een gebruikt regelapparaat proberen te regelen(zo doen wij het meestal)is het dan goed, scheelt een hoop kosten,en het hoeft toch niet meer te kosten als nodig is?







anne448 (0), 20 jaar geleden



Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoe is het afgelopen met de auto? Is er nog nieuws te melden?


anne448 (0), 20 jaar geleden

De dealer waar ik mijn auto in onderhoud had, wou nergens in te gemoed komen.

Sins een paar dagen heb ik mijn auto weer. Heb mijn auto door een andere garage laten nakijken en zij zijn tot de conclusie grkomen dat de tempratuurregelaar kapot was. Hij doet het weer prima.



in ieder geval nog bedankt. annet kok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.