Mijn Lupo start wat moeizaam als hij enkele uren of een nacht heeft stil gestaan.
Ik moet dan wat doorstarten voordat hij werkelijk aanslaat.
Het brandstoffilter en de bougies heb ik vervangen maar dat geeft geen verbetering
Nu ben ik er achter gekomen dat hij wel vlot aanslaat als ik eerst twee keren op contact zet en dan start, dan loopt hij vrijwel meteen.
Het lijkt volgens mij te maken te hebben met de brandstofdruk, weet iemand in welke richting ik moet zoeken, welk onderdeel.
Ik heb de auto laten uitlezen, maar geen foutcodes aanwezig.
Geplaatst door pluto9150 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Lijkt me ook , in de brandstofpomp zit een terugslagklep , deze kan defect zijn , of op je brandstofgalerij zit een drukregelaar die defect is , als deze lek is komt er benzine uit.
pluto9150 (0), 3 jaar geleden
De drukregelaar op de brandstofgalerij lekt niet, kan er dan toch iets mis mee zijn?
Als de terugslagklep in de pomp niet goed meer is betekend dat een nieuwe pomp, ik begrijp dat de klep zelf in de pomp zit?
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Klopt , dit kun je meten , leiding los halen op de brandstofgalerij , meter aansluiten , auto op contact zetten , druk moet oplopen naar ongeveer 3,5 bar en moet daar op blijven staan als de pomp stopt met draaien , loopt de druk terug dan is de terugslagklep in de pomp defect , er is een oplossing zonder de pomp te vervangen , dit is een externe terugslagklep plaatsen in de toevoerleiding bij de pomp.
pluto9150 (0), 3 jaar geleden
Ga ik van de week mee aan de slag, wat die externe terugslagklep betreft, waar kan ik die kopen en hoe ziet hij er ongeveer uit?
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Bij elke willekeurige automaterialen zaak , is een blokje met aan weerszijde een slangpilaar waar de leieding op komt , inwendig zit een veerbelast kogeltje , let op de montagerichting , wel op de inwendige leidingdiameter letten .
pluto9150 (0), 3 jaar geleden
Het heeft even tijd gekost maar het is opgelost.
Ik heb op jou aanraden een terugslagklep gekocht en tussen de brandstofleiding gezet, hij start weer als vanouds, bedankt voor de tip.
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Graag gedaan.