Volkswagen Passat: Kraken van schokbreker ??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (66 kW)

Ik heb problemen met mijn linker voorkant.
Hij kraakt nog steeds.
Bovenste achterste en voorste draagarmen aan beide zijden vernieuwd, zat te veel speling op de fuseekogels.
Kraken bleef echter aanwezig, ik heb navraag gepleegd bij mijn VW-dealer.
Hij kwam door de APK-keuring heen, en het kraken kwam volgens de dealer van de onderste draagarm achter.
Ik heb deze zelf aan beide zijden vervangen, maar kraken blijft aanwezig.
Nu heb ik zelf iets uitgetest bij het zelf laten inveren van de carosserie hoor ik kraken uit mijn veerpoot en je kunt het zelfs voelen, zou dit kunnen ???
Kan en schokbreker gaan kraken (orginele van fabriek zitten er volgens mij nog steeds onder d.w.z. al zo'n 245.000 km)
Of plant dit geluid zich voort (incl. voelbare trillingen) van de voorste onderste draagarm, want deze heb ik nog niet vervangen.
Ik moet er ook nog bij zeggen bij regenachtig en vochtig weer hoor ik bijna geen gekraak en bij droog en warm weer deze te meer.

Wie kan mij helpen ??
Groetjes Wim

passat007

Geplaatst door passat007 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ernst Tempel (0) PRO, 17 jaar geleden

Wim

ik denk niet dat het de schokbreker is die kraakt maar de rechte voorste draag-arm
kogel
als er geen speling op de kogel zit zou je met een dokter spuitje door de kogelhoes er olie bij kunnen spuiten
ik gebruik hier voor altijd afgewerkte olie van een diesel

succes gr. E.Tempel

passat007 (0), 17 jaar geleden

Ernst, kun je me vertellen waar dat krakend "gevoel" vanaf komt als ik het gedeelte vasthoud van de schokbreker die aan deze draagarm is gemonteerd.
Is dit niet de rubber waar schokbreker aan de draagarm vastzit, of de rubber die aan de carroserievastzit of de kogel, of wellicht het koppelstangetje of is het daadwekelijk de kogel zoals jij al oppert ?.
Dit inolieen van de kogel moet dat op een bepaalde plaats van de rubber (ik neem aan bovenin) en hoeveel cc moet ik erin spuiten, gaat deze rubber terplaatse van de injectie daarna niet lekken of zweten ???
Dit inolieen is natuurlijk de makkelijkste oplossing van het probleem.
Groetjes Wim

dizze (0), 17 jaar geleden

best rubbers bovenaan schokdemper(s) was bij mij de oorzaak,auto opkrikken en met de wielen de van de grond stuurrichting niet met het stuur maar met wielen draaien en je kan duidelijk horen waarvan het gekraak komt gepast smeren met vet geschikt voor rubber ,ik heb hetzelfde voor gehad ,bij ren nauwelijks of niet hoorbaar veel succes toegewenst

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.