auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: koud stationair slecht rondlopen en roken

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVF

Hallo,

Ik heb hier een passat variant met een AVF PD motor die stationair erg stottert en niet mooi rond loopt. Tevens rookt hij dan veel zwarte rook. Wanneer hij even een minuutje loopt gaat het al weer een stuk beter. Geen foutcodes in het systeem en de motor trekt goed. Bij een eerder bezoek aan de garage is de diagnose gesteld van een defecte pompverstuiver, deze is vervangen maar geen resultaat. Bij het uitlezen van de meetwaardeblokken op de inspuitwaardes zie je wel dat in de eerste minuut de inspuithoeveelheid bij de eerste cilinder zeer hoog is ca 2,90 mg/slag, terwijl de anderen allen aan de min kant zitten ca -0,50 en nog iets lager maar niet buiten de tollerantie van -2,5 en -2,5 mg/stroke.
na een tijdje zakt de waarde van cil 1 weer naar beneden en gaat hij beter lopen en is het roken ook minder.
Weet iemand waar ik het zoeken moet.? verkeerde montage pd verstuiver of EGR die open staat?

gr Henk

Geplaatst door

hkiers (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als ik dit zo lees henk... doet mij denken aan het bekende kabelboompje onder de klepdeksel dat nog wel eens defect raakt. dat de auto overmatig rookt komt waarschijnlijk door de regelklep (EGR) die blijft hangen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Is het dan ook zo dat de verstuiver van de eerste cilinder zo een hoge inspuitwaade geeft buiten de tollerantie?
Is het dan de stekker van de eerste verstuiver of zit en een breuk in de kabelboom CQ doorgang vanaf buiten?

Ik ga volgende week de EGR bekijken of deze erg vervuild is

henk

hkiers 0
badge

18 jaar

Van een defecte egr gaat de motor niet stotteren, van de beruchte kabelboom echter wel.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

18 jaar

Kabelboom probleem geeft altijd storing in het geheugen en het probleem zit hem in de stekkertjes op de verstuivers zelf.
Deze maken slecht contact.
Is de verstuiver van de eerste cilinder vervangen ?
En dicht de egr even af om dit uit te sluiten.

Benny1078 0
badge

18 jaar

[quote=Benny1078]Kabelboom probleem geeft altijd storing in het geheugen en het probleem zit hem in de stekkertjes op de verstuivers zelf.
Deze maken slecht contact.[/quote]
het klopt allemaal benny... een slecht contact is vaak een korte onderbreking dan zou er toch een storing moeten zijn bv een cilinderoverslag

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

De verstuiver is vervangen. Wat bedoel je met "in het geheugen"? Moet er bij een probleem in het kabelboompje een DTC opgeslagen zijn? welke dan

henk,

hkiers 0
badge

18 jaar

Zoals paul hierboven al vermeld.
Maar meestal heb je de storing in het motorregelapp. ( Electrische storing in stroomcircuit )
Als je geen storing hebt kon het toch wel eens iets mechanische kunnen zijn.
Moeilijk zo zonder auto een oplossing te geven en het is ook geen bekend probleem.
Ik zou terug gaan naar de garage die de verstuiver van de eerste cilinder hebben vervangen want het probleem is niet opgelost.

Benny1078 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.