Als sinds 2003 Krijgt mijn Polo kuren bij afkoelend en vochtig wordend weer. De eerste reparatie was het opnieuw dichten van het inlaatspruitstuk. Daarna een reeks van reparaties: Remslangen vervangen, carterontluchting hersteld, nullast/vollast (gasklepschakelaar) vervangen (vv), luchtfilter vv, 2e hands luchtinlaatklep, bougies vv, temperatuurcensor vv, ruilstartmotor, 2e hands regelkast, luchthoeveelheidsmeter vv, vacuumslang en bougiekabels vv.
Gisteren voelde ik het alweer aankomen (na elke reparatie lijkt het probleem n.l. te zijn verholpen): bij het rijden over een hobbelige weg begon de ellende weer. Haperen en inhouden. Vandaag kou en nattigheid (09-04-05). Starten ging aanvankelijk nog wel en aanvankelijk liep de moter goed stationair (ANWB en anderen vinden 'm op zo'n moment als een zonnetje lopen). Maar bij het optrekken zei m'n Polo spreekwoordelijk 'doe het zelf maar'.
Zelf heb ik de neiging te denken dat het iets met de carubateur van doen heeft of dat de benzinetoevoer verstoort is/wordt. Maar waarom nou juist bij dit weertype? Wie heeft er nog een goede suggestie, want ik als particulier en mijn welwillende garage weten het onderhand ook niet meer ...
Geplaatst door hanssain (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Hans4040 (310) PRO, 19 jaar geleden
Elektrische verbindingen controleren , stekkers en dergelijke .
Deze zijn gevoelig voor vocht ( corroderen ).
mvg,
Hans.
Frank3197 (0), 19 jaar geleden
Bougiekabels?
interet (0), 18 jaar geleden
Accu polen en
Massa verbindingen goed controleren.