Onderstaande klachten treden met grote regelmaat op;
1) Niet regelmatig stationair lopen (staat te zoeken tussen 1300-1600 rpm).
2) Bij het loslaten van het gaspedaal, bijv. bij stoplicht, blijft het toerental een seconde of 10 op +/- 1400 rpm staan en zakt dan terug naar 1000 rpm.
3) Als je bij stationair toerental verbruikers zoals verlichting uitzet gaat het toerental langzaam tot zon 150 rpm omhoog.
4) Als je bij stilstaande auto en de koppeling in het gaspedaal een klein beetje intrapt en vasthoudt kan hij geen vast toerental vinden. Hij blijft tussen de 1300 en 1600 toeren zoeken en valt dan terug naar 1000 rpm.
5) Bij langzaam rijden, file-rijden, rijdt hij schokkerig. Zo rond de 1400-1500 rpm lijkt het net alsof hij een fractie van een seconde geen brandstof of ontsteking krijgt en dan terug valt naar 1000 rpm.
De gasklep is al een keer schoongemaakt en de z.g.n. leerwaarden zijn al twee keer gewist. Dit heeft niet mogen baten.
Starten gaat zonder problemen. Hij loopt verder ook goed en het brandstofverbruik is normaal.
Heeft er iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo ook nergens geen vacum lekage ?
controleer ook de tempratuur voeler
en laat de auto uitlezen dan weet je al veel meer
su6
Probleem is opgelost.
Het schoonmaken van de temp sensor had geen resultaat.
Het schoonmaken van de sensor in het inlaatspruitstuk maakte de klachten alleen maar erger. Liep nog maar 600 toeren en sloeg regelmatig af.
Uiteindelijk bleek het de Lambda sonde in combinatie met de uitlaatgasretourklep te zijn die alle klachten veroorzaakte.
Beide vervangen en de motor loopt nu weer als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar