close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF GTI 85 KW 1993: Krijsende koppelin

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2E, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 82

Beste forumleden,

Sedert dit weekend weekend is m'n koppeling plots beginnen krijsen.
Ik heb niet de indruk dat deze versleten is gezien m'n toerentallen wel kloppen in verhouding met m'n snelheid en ik wel nog altijd soepel kan schakelen.
Ik heb gisteren wel gezien dat er speling zit op de hefboom waar mn koppelingskabel aan trekt en de hefboom sleept licht aan tegen de behuizing van de koppeling.
En de hefboom keert niet netjes terug naar originele stand omdat deze blijft hangen aan de behuizing.
Nu is m'n vraag of dit effectief de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan afregelen, want ik zie niet meteen een bout of dergelijk waarmee je deze kan spannen of regelen.
Of is de enige optie de koppeling openhalen?

Geplaatst door

DimiGTI (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het rubbertje dat tussen de hevel en het metalen borgplaatje zit is in ieder geval kapot , dat hangt er nu half tussenuit , er zit in je kabel een zelfstellend deel , dik stuk , daarmee, kun je de kabel ontspannen , deze moet je met een beetje duwen en trekken indrukken en dan de 2 witte plastic lussen in elkaar haken om hem ingedrukt te houden , dan kun je bij de hevel het rubbertje vervangen.
Dit euvel veroorzaakt niet je lawaai denk ik , wanneer krijst de koppeling , bij intrappen van de koppeling , bij het opkomen van het pedaal enz.
Speling op de hevel veroorzaakt dit , gezien de slijtplek wat je al aangaf , oorzaak van de speling opsporen en het probleem is denk ik verholpen , ik vrees dat daar de bak voor gedemonteerd moet worden , bussen van de hevel liggen er denk ik uit.

Alvast bedankt voor je reactie.
Het rubbertje is inderdaad naar de knoppen, is helemaal verstorven.
Het krijsen is enkel bij het opkomen van de koppeling.
heb mn vriendin enkele malen laten pompen met de koppeling terwijl ik aan het kijken was en ik zie dat de hevel niet helemaal terugkeert, blijft een halve centimeter openstaan.
Dus ik vermoed dat dit ervoor zorgt dat mn koppeling gaat slepen en bijgevolg begint te krijsen.

DimiGTI 0

8 jaar

Rubbertje vervangen en bussen binnenin vervangen en die rijdt weer als vanouds.

DimiGTI 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.