Goedemiddag,
Enkele dagen geleden is mijn thermostaat gescheurd, ondertussen vervangen door een nieuw (origineel VW).
3 dagen probleemloos kunnen rijden.
Vandaag dagje weg 60km gereden (onderweg enkele keren het gevoel gehad dat mijn koppeling slipte), ik rij van de autostrade af, auto valt stil. Proberen starten, sloeg direct aan, proberen vertrekken, begon direct te bokken/schudden en viel daarna uit. En wou ook niet meer aanslaan.
Na een paar minuutjes start hij opnieuw, draait relatief rustig, stationair toerental verhogen, begint opnieuw te bokken/in te houden. Het ene moment duurt het een tijd voor de auto aanslaat, het andere start hij direct.
Enkele meters proberen rijden, hoog toerental wil lukken, maar vanaf het moment het toerental zakt valt hij direct uit.
Mijn vermoeden gaat/ging uit naar de bobine, auto stond met het contact aan, wil mijn torx op de bouten zetten, kreeg ik een harde (elektrische) schok, draait de auto kreeg ik korte schokjes. Dus ik vermoed dat de vonk door (?) de bobine zelf ontsnapt en dus niet (altijd) via de bougiekabel naar de stroomverdeler gaat.
Wie kan mij op basis van mijn uitleg uitsluitsel geven of een tijdelijk herstel dat ik toch nog thuis kan geraken.
Alvast bedankt.
Mvg
Timmy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In ieder geval nooit de auto op contact laten staan , dit sloopt zo wie zo je bobine.
Dat je een schok kreeg , voorspelt al niet veel goeds over de staat van de bobine , vervangen en zorgen dat de massa goed is om mee te beginnen.
De bobine kabel en de bougiekabels met verdeelkap en rotor , bij ingebrande contacten , ook vervangen.
Je zou de bobine en kabels even goed in kunnen spuiten met haarlak , wil nog wel eens een verbazend resultaat geven.
Intussen een goede maand geleden. Nieuwe bobijn gestoken en rijdt opnieuw als behoren.
De oude bobijn had scheurtjes rondom dus langs daar zal de vonk hebben overgeslagen op de massa.
Het trillen op lage toeren (stationair toerental) is nu wel duidelijk, draait dan op een 800t/m. Dus in de toekomst eens nieuwe bougiekabels en bougies monteren.
Iedereen bedankt!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar