Met 20 jaar kunnen de klepseals los liggen .
Neem ter controle het uitlaatspruitstuk los om te zien of het EEN of meerdere cilinders betreft.
Als er uit het kleppendeksel geen dikke blauwe rook komt is er naar mijn mening van versleten of vastzittende zuigerveren geen sprake.
Succes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo ik heb een golf 3 1,9 diesel die behoorlijk wat olie verbruikt 1 liter op de 260 kilometer.
De auto lekt nergens en echt veel roken doet ie ook niet.
wel heb ik met starten een zwarte plek op de grond onder de uitlaat achter de auto.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn
Auto heeft bijna 280000 kilometer gereden.
Hoe is het met de carterventilatie , zit die niet verstopt ?
Hoi kaleido
Nee de carterventilatie zit niet verstopt heb alles los gehad ook inlaat spruitstuk helemaal schoongemaakt alles is open en schoon.
8 jaar
wat voor olie gebruik je?
misschien is die te dun?
anders denk ik toch echt dat hij het verbruikt door slijtage.
Ik gebruik 15 / 40 olie semi synthetisch
Motor heeft wel wat onderdruk maar de olie vuldop blijft wel liggen met warme motor klappert die als je hem los draait op kleppendeksel.
8 jaar
Hoi punt.
Het uitlaatspruitstuk heb ik al los gehad alle vier gewoon roet zwart niet vet.
Verder als de motor warm is en ik de oliedop los draai komt er toch aardige blauwe walm uit het kleppendeksel.
8 jaar
Ook heb ik het idee dat hij via de carterventilatie de olie aanzuigt op het in laat spruitstuk.
8 jaar
1Y blok die is toch met een turbo ?? Blaast deze geen olie in de uitlaat ?
En klant van ons had deze motor in zijn camper laten bouwen. Je schijft 47 KW moet dit niet zijn 74 KW ?
Vr. Groet.
Nee hoor ik heb geen Turbo gewoon 1,9 D
8 jaar
Die walm voorspelt niet veel goeds ..
Doe een compressie- of een cilinderlektest voor meer duidelijkheid.
Vr. Groet.
Ik heb een 2 liter benzine, verbruik ongeveer het zelfde....
Ook als ik na een stevig ritje me olie dop los draai, blauwe walm uit de olie dop, maar geen sludge.
Motorblok duizenden km aan de computer gehad, geen problemen of wat dan ook. testen uitgevoerd maar blijkt allemaal normaal, Oudere VW motorblokken zijn plat gezegd gewoon olie boten..... kun je niets aan veranderen en wil je niets aan veranderen.
Ik leg met me 2.0 benzine gemiddeld 500 KM af tegen over 1 liter olie... Motor blok zweet niet, 8V en een gigantische turbo gemonteerd... Levert iets aan extra vermogen op, niet veel vanwege ze 8 kleppen.
standaard was het olie verbruik, ook het zelfde..
mijn kennis als technisch specialist auto monteur, ze verbruiken gewoon veel.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar