ik weet niet of ik hiervoor op de juiste plek zit, maar ik vraag het toch maar eens.
ik ben vol goede moed begonnen aan de restauratie van mijn Golf 3 GTI, maar ik ben op een hoop roest gestoten.
nu had ik graag eens geweten wat dit me zou kosten en of het dit wel nog waard is.
dorpels links en rechts moeten nieuwe ingelast worden, dit valt al bij al mee, garage spreekt van €300, dit probleem was me op voorhand al bekend daarom dat ik m'n wagen opzij heb gezet.
maar tijdens het slopen heb ik nog het een en ander ontdekt, wielbogen L&R achteraan zijn helemaal rot ( was niet zichtbaar door GTI wielbogen), binnenwielkassen achteraan beginnen te rotten, binnenwielkas vooraan zit een gaatje in (nieuwe inlassen of plaatje inlassen?).
ik heb totaal geen idee wat laswerk allemaal kost, maar heb me laten wijsmaken dat dit me een flinke duit zal kosten zeker de wielbogen, wegens precisiewerkje.
hopelijk kan iemand me hier goede adviezen geven, want ik wil m'n gti liever niet wegdoen omdat die me wat te nauw aan het hart ligt, maar wil ook geen duizenden euro's op straat gooien die niks zullen opbrengen.
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je met een Golf 3 aan laswerk begint dan raakt het eind zoek en zul je waarschijnlijk steeds meer roest tegenkomen. Het zijn roestbakken. Vlak voordat de Golf 3 uitkwam moest VW grondig op de schop en er is een interim directeur geïnstalleerd die alles op de schop heeft genomen om financieel weer goed op het padje te komen. Om financieel bij te komen is hij overgestapt op honda kwaliteit roest staal en toen VW weer op de goede weg was en er inmiddels veel klachten over de kwaliteit van het metaal binnenkwamen dan stapt zo een interim directeur op neemt de schuld op zich en VW speelt de onschuldige en wijs naar de oud directeur. Dit is juist de reden waarom ze een interim nemen dan kunnen ze dit spelletje spelen. Golf 3 Polo 6N kun je wel een paar 100 euro tegen aan gooien en dan is het klaar en dan kun je over 2 jaar weer op andere plekken er een paar 100 euro tegen aan gooien. Je blijft bezig met die bakken. Heb zelf ook een golf 3 gehad waar ik regelmatig aan laste, uiteindelijk maar een trap gegeven. Het is dweilen met de kraan open met die dingen.
Ik heb ze regelmatig , is goed te doen met de juiste reparatiedelen , maar ja dan moet je wel naar nederland komen.
Duizende euro s is een fabeltje , ze maken het vaak zo duur omdat het een kloten klus is , dan hebben ze wat verdient als je toch ja zegt.
Ik heb het niet gezien maar dit is over het algemeen voor een normaal bedrag goed te doen.
ik zal anders es wat foto's posten vanavond, dit maakt het wat makkelijker om een oordeel te vellen.
ik wil er gerust wat geld tegengooien, maar wil niet zoals Hans zegt, binnen een jaar of 2 weer opnieuw beginnen.
zeker gezien ik alles van carrosseriewerk moet uitbesteden, gezien ik hiervoor te weinig ervaring heb en carrosseriewerk kost snel heel wat geld hier in België.
als jullie dit in Nederland voor een schappelijke prijs en een mooi resultaat kunnen doen, wil ik die gerust tot daar brengen.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar