Volkswagen GOLF CL 66 KW E2: Golf 3 op Lpg G3 - stinkt naar benzine bij open raam

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 66

Golf 3 LPG G3 - stinkt naar benzine als de ramen open staan

Ik heb al een paar jaar deze Golf type 3 - en ik heb steeds het probleem (bijv. bij de apk keuring in de zomer) dat hij naar benzine stinkt als men met een raam open rijd.
Met slecht of koud weer is er totaal geen probleem (ramen dicht)- tot ik erg ruig ga rijden met hobbels en bulten - dan komt de benzine lucht soms ook een beetje naar boven.
Ik heb de pomp al vervangen - nieuwe pakking er tussen - alles bij de tank nagekeken - maar geen enkel resultaat Hij verbruikt ook verder geen extra benzine - ik start wel op benzine maar het systeem schakelt al snel over op lpg.. NB - ik rij altijd op LPG en dat ruik je beslist niet (in de auto) - Wie weet hoe of waar ik dat probleem zou kunnen oplossen =- Grtz Peter.

peerspecial10

Geplaatst door peerspecial10 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 7 jaar geleden

Dat zal da zeer kortstondig zijn dat hij stinkt , zogauw hij overgeschakeld is is het weg neem ik aan ?
Wat doet het co op benzine , kan wezen dat hij zeer rijk loopt .
Als je hem op benzine zet en laat lopen , dan stinkt hij ook ? zie je dan nergens een lek of natte plek ?

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Hee hallo daar - Helaas - als ik een flinke rit moet maken met lekker warm weer - en dus de ramen wel open moet doen - dan heb ik de hele weg de stank van benzine in de auto -
Ik rij - zoals ik al aangaf op lpg - en alleen met starten 10 seconden - loopt hij op benzine - maar dan ruik je nog niets want dan ben je nauwelijks aan het rijden - je moet dus echt rijden - en ook met open raam - dan begint het langzaam aan te stinken in de auto. Ik neem aan dat de co gemeten wordt op lpg - en ik heb daar verder nooit een opmerking over gehad. Op benzine zetten en daarop laten lopen gaat ook probleem loos - ik heb zelf het idee dat ik dan niet meer zoń last heb van de benzine lucht.. Er is verder nergens een natte plek of een lek te zien.. Ik heb een beetje een idee dat er misschien een soort retour leiding zou kunnen zijn die ergens iets verliest of zoiets - of een ontluchtings leiding - maar ik heb geen idee of dat wel zo is..

kaleido 1 (1715) PRO, 7 jaar geleden

Dus je rijd op lpg , en toch ruik je een benzine lucht , blijft de pomp lopen als je op lpg rijd ?

voyager (0), 7 jaar geleden

Zou dan koolstoffilter onder de motorkap niet verzadigd zijn?

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Het zou best wel eens kunnen dat het systeem de pomp niet uitschakeld... dat heb ik niet kunnen nakijken - ook niet aan gedacht = Het zou zomaar kunnen dat die blijft pompen - en daardoor ook al eens kapot gegaan is .. Misschien een tip om uit te vinden hoe ik dat zou kunnen vaststellen ? stilstaand of rijdend ? - de plaats van de tank en de pomp is eigenlijk niet goed bereikbaar omdat de tank daar boven gemonteerd is... grtz Peter

kaleido 1 (1715) PRO, 7 jaar geleden

Je kunt het ook wel horen en voelen , als je je hand op de onderkant van de tank houd als hij op gas loopt.

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Okee goeie tip - dat ga ik morgen meteen na kijken - en het filter heb ik pas nog vervangen - dus dat kan het niet zijn.
Maar stel dat het inderdaad zo is dat de pomp blijft lopen - dan moet ik hem op de een of andere manier zien te onderbreken en laten schakelen met het schakel kastje - Ik heb wel een poos geleden een kleine kortsluiting gehad in mijn dashbord schakelaar - daar zijn de ledjes van kapot - verder doet alles het prima - maar het zou zomaar kunnen dat het probleem daarin te vinden is.. Ik laat wel weten wat ik gevonden heb... Grtz en alvast dank.

voyager (0), 7 jaar geleden

Je hebt brandstoffilter vervangen. Dat is goed.Koolstoffilter is iets anders en staat veelal goed verstopt.Die moet wat brandstof dampen en overtollige brandstof opvangen dat niet via retourleiding naar de brandstoftank gestuurd wordt.Brandstofpomp wordt bewust draaiende gehouden tijdens het rijden op lpg.Om te voorkomen dat de leidingen uitdrogen, maar ook zodat je tijdens het starten niet onnodig lang start omdat de brandstofdruk weg is.Gezien je ruikt tijden het rijden is het toch beter de leidingen onder de motorkap goed na te lopen op lekkages.

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Okee dank je wel - de pomp blijft inderdaad gewoon werken - dus ook als ik op lpg rijd (wat ik normaliter gewoon altijd doe) - verder heb ik naast het brandstof filter dus ook het koolstof filter vervangen (was niet eens erg vuil) - maar ook dat gaf geen verbetering in het probleem - De leiding ziet er wat mij betreft perfect uit - en ik heb gewoon het idee dat er ergens in de kofferbak deze stank vandaan komt - maar waar...???? Toch bedankt voor de tips..

voyager (0), 7 jaar geleden

Stank uit kofferbak zou je juist moeten ruiken met ramen dicht. Hoe heb je de leidingen gecontroleerd? Het beste is met draaiende motor, dan zijn de leidingen onder druk.

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Okee.. hmm lastig dan zou ik ergens moeten vragen of ik even op een brug kan - met mijn karretje.. maar dat zou met een beetje goeie wil - wel te doen zijn.. Gewoon (liggend) op straat kom ik niet verder .. dus even op zoek naar iemand die me wil helpen met een brug..

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Inmiddels heeft het probleem zich verergerd - de brandstofpomp is er mee gestopt - dus ik kan niet goed meer starten en hij loopt niet meer op benzine - Het relais is nog goed - voor wat ik heb kunnen meten..
Ik heb besloten om beide tanks er dan maar uit te halen en dan eens te kijken of ik dan kan vinden wat er aan de hand is - Het zou best kunnen dat er gewoon iets mis is aan de bovenkant van de tank - bijvoorbeeld - bij het inbouwen van de lpg - de tank geraakt - waardoor er benzine damp omhoog kan en die ruik je dan in de kofferbak - of zoiets - of een terug loop leiding die ergens lekt - Als de tank(s) er uit is/zijn is dat goed te zien hoop ik. Ik heb op de sloop een tank + pomp gehaald dus het moet te repareren zijn.. wel een hele ongelukkige warme klus - hier voor het huis op de stoep..

voyager (0), 7 jaar geleden

Zou ik een doe-het-zelf garage in de buurt opzoeken.

peerspecial10 (0), 7 jaar geleden

Hele klus gehad maar wel succes - kabel breukje ergens onderweg in de lijn van de brandstofpomp. dus nieuwe kabel getrokken en hij werkt weer als een tierelier. OOk gevonden dat er een bout (en moer)miste van het rek waarop de tank gemonteerd is - die aan de zijkant uitkomt in de wielkast en daar zit de ontluchting van de tank. Ik neem aan dat de stank ontstaat door het aanzuigen van lucht uit de wielkast (soort vacuum) door het gat - waar ik nu dus weer een bout in gezet heb voor het vastzetten van het tank-rek. Ik heb nu bij het rijden in ieder geval geen stank meer (ook niet met het raam open.. Hopelijk is hiermee het probleem helemaal opgelost Bedank voor de adviezen en het meedenken. Grtz Peter

voyager (0), 7 jaar geleden

Mooi!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.