hallo,
hoe is het boutje vd krukassensor los te maken?
zit aan de achterzijde in de v-bak, maar ik kom niet fatsoenlijk bij het boutje, is hier een speciale methode voor?
willen de ketting vervangen en dan moet de krukassensor eruit om daar een borgpin in te stoppen
groeten simon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb nog nooit de krukassensor verwijderd om de krukas te blokkeren bij dit blok, dat kan ook niet want daar zit alleen de sensorring achter.
Dit blok moet je blokkeren op de nokkenassen en het BDP punt moet je met een metertje meten in bougiegat. De nokkenastandwielen/versteller zit koud op koud gemonteerd, (versteller heeft links draad) tijdens monteren eerst bouten nokkenassen handvast en dan de boel spannen en dan BDP tijdstip just zetten en dan de 2 bouten van nokkenassen vastzetten.
ik heb op autodata gekeken en daar zeggen ze dat er een blokkeerpin in hoort, zit ook een pin in de distributie timing set?
maar ik heb dit nog nooit gedaan dus als jij zegt dat het anders kan?
Dan denk ik dat het daarin fout staat. Dit is gewoon dezelfde motor als de BAG en BLF. Nokkenassen blokkeren aan de bakzijde met een blokkeerplaat (eerst egr klep verwijderen bij de achterste nokkenas en plaatje bij de voorste nokkenas) en de krukas op bdp zetten dmv een metertje in bougiegat 1e of 4e cilinder.
hallo je hebt gelijk, heb de ketting er inmiddels af liggen
bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar