Volkswagen Golf V: krukassensor 1.6 fsi

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 fsi (blp)

hallo,
hoe is het boutje vd krukassensor los te maken?
zit aan de achterzijde in de v-bak, maar ik kom niet fatsoenlijk bij het boutje, is hier een speciale methode voor?

willen de ketting vervangen en dan moet de krukassensor eruit om daar een borgpin in te stoppen
groeten simon

sivo

Geplaatst door sivo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik heb nog nooit de krukassensor verwijderd om de krukas te blokkeren bij dit blok, dat kan ook niet want daar zit alleen de sensorring achter.
Dit blok moet je blokkeren op de nokkenassen en het BDP punt moet je met een metertje meten in bougiegat. De nokkenastandwielen/versteller zit koud op koud gemonteerd, (versteller heeft links draad) tijdens monteren eerst bouten nokkenassen handvast en dan de boel spannen en dan BDP tijdstip just zetten en dan de 2 bouten van nokkenassen vastzetten.

sivo (0) PRO, 11 jaar geleden

ik heb op autodata gekeken en daar zeggen ze dat er een blokkeerpin in hoort, zit ook een pin in de distributie timing set?
maar ik heb dit nog nooit gedaan dus als jij zegt dat het anders kan?

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dan denk ik dat het daarin fout staat. Dit is gewoon dezelfde motor als de BAG en BLF. Nokkenassen blokkeren aan de bakzijde met een blokkeerplaat (eerst egr klep verwijderen bij de achterste nokkenas en plaatje bij de voorste nokkenas) en de krukas op bdp zetten dmv een metertje in bougiegat 1e of 4e cilinder.

sivo (0) PRO, 11 jaar geleden

hallo je hebt gelijk, heb de ketting er inmiddels af liggen
bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.