Volkswagen Passat: Laaddruk/spruitstukdruk te hoog

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKC

Hallo,

Wij hebben een Passat bij ons staan met het volgende probleem. De turbo van deze passat was stuk (schoepenwiel gebroken) en zodoende is deze vervangen. Verder is de intercooler vervangen daar er stukjes inzaten van het schoepenwiel. Tevens zijn alle buizen van intercooler luchtfilterhuis etc schoongemaakt. Ook hebben we een andere druksensor geprobeerd maar hij blijft op noodprogramma springen. Na de foutcode gewist te hebben loopt hij ong. 2kilometer goed en valt dan weer in de noodloop. De code is dan P0234. Er werd bij de dealer gezegd de vacuumleidingen goed te controleren maar echter ook zonder resultaat, heeft iemand een idee wat nog zou kunnen? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

John.

KARMANN J

Geplaatst door KARMANN J (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Is dat de enige storing die in de motor ecu staat? Anders de magneetklep n75 voor turboregeling controleren/vervangen.

KARMANN J (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja dit was de enige foutcode die er instond. Waar kan ik deze magneetklep vinden?

Alvast bedankt John

RHjr (0), 10 jaar geleden

Vacuümblok vervangen... Resultuut 0
Nu weet ik het ook niet meer.

Wie wel?

Storing melding P0234

Gr

Unikneet (0) PRO, 10 jaar geleden

Kun je gewenste druk en werkelijke druk uitlezen en vergelijken bij stationair en gasgeven, wat zijn deze waardes?
Kun je zien dat het aansturingspercentage van je wastegate verandert als je een dot gas geeft?
Kun je met je diagnosetester een actuatortest uitvoeren bij lopende motor op de wastegate klep om te zien of hij beweegt? Eventueel zelf de stuurdraad aan massa leggen (=100% aansturen want is een dutycycle). Volgens mijn schema pen 5 op je vacuümkleppenblok, een blauw-zwarte of paars-zwarte draad. Wel een gezekerde draad gebruiken voor de zekerheid!
Hoe is het met de vacuumleidingen van en naar dit onderdeel? Als er al maar een klein lek in zit worden onderdelen als de wastegate niet voldoende aangestuurd en ziet de ECU dat de druk niet voldoende afgebouwd wordt.

P.s. KARMANN J en RHjr 1 en dezelfde persoon?

RHjr (0), 10 jaar geleden

@ Unikneet

Bedankt voor jou reactie
Ik ben niet bij machten om de Audi uit te lezen, ik zou dit graag willen laten doen.. Maar bij wie kan dit.
De Audi rijdt voordat hij in storing valt super, trekt goed en loop ook zo maar de 180.. Maar als hij eenmaal in storing is gevallen dan valt hij rond de 140 geregeld in storing.

Karmann J en RHjr zijn niet dezelfde personen, maar mogelijk wel dezelfde klachten.

Siem Bijman (145) PRO, 10 jaar geleden

[quote=RHjr]@ Unikneet

Bedankt voor jou reactie
Ik ben niet bij machten om de Audi uit te lezen, ik zou dit graag willen laten doen.. Maar bij wie kan dit.
De Audi rijdt voordat hij in storing valt super, trekt goed en loop ook zo maar de 180.. Maar als hij eenmaal in storing is gevallen dan valt hij rond de 140 geregeld in storing.

Karmann J en RHjr zijn niet dezelfde personen, maar mogelijk wel dezelfde klachten.[/quote]
Graag als particulier op de andere afdeling een probleem plaatsen! Dit werkt verwarrend, zeker als je niets kan uitlezen.

KARMANN J (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoi Reijer en Unikneet,

Wij hebben onze Passat naar de dealer gebracht om hem daar eens uit te lezen. Dus ik ben benieuwd wat daar uit komt, ik hou jullie op de hoogte.

Gr John.

KARMANN J (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, mede pechgenoten.

Wij hebben vandaag de Passat opgehaald bij de dealer. Daar werd ons verteld dat de nieuwe turbo niet goed is, dus deze maar weer eens gedemonteerd en kijken wat ze ervan vinden.

Ik denk dat we morgen meer weten. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr John.

Unikneet (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je er een nieuwe, een gereviseerde, of een gebruikte opgezet? Heeft deze turbo vaste of variabele schoepen?
Code blijft dat turbodruk te hoog wordt dus zou zelf aantal zaken die ik eerder meldde controleren.
Blind af gaan op wat de dealer zegt kan soms voor onnodige kosten leiden in mijn ervaring.
Ik heb hier nog een interessante link voor je die betrekking heeft op deze code bij VAG auto's om door te lezen en in het achterhoofd te houden.
Ook wat betreft info naar de klant toe dat hij dit kan voorkomen.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...

KARMANN J (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoi Unikneet,

Ik heb er een gereviseerde op gezet (turbo- Hoet) en hij heeft variabele schoepen. Ik moet er nog even bij zeggen dat toen we de EGR-klep vernieuwd hadden hij aan gaf dat de turbodruk te laag was, ik weet niet meer precies welke code hij toen aangaf. Ik kijk morgen nog even op jou afbeeldingen.
Alvast bedankt voor de info.

Gr John.

RHjr (0), 10 jaar geleden

Beste forum lezers,

Helaas ben ik als "particulier" uitgesloten om hier te posten.. Maar wil toch nog even de oplossing geven van mijn probleem met de Audi 2.0 TDI BKD.

Nadat alles zo'n beetje vervangen is wat te vervangen is (MAP,MAF. Vacuumbox €225,=,turbo slang en afdichtingen ben ik uiteindelijk de turbo gaan demonteren en hiermee naar "Turbo Hoet" gegaan.. Hier ontzettend goed geholpen en zij hebben de turbo bekeken en er bleek een scheur in het turbohuis te zitten, turbo zelf was mooi schoon, wel waren er "gebruiksporen" te zijn bij de schoepen, waardoor deze zouden kunnen blijven hangen. Ik heb een compleet gereviseerde Turbo geleverd gekregen inclusief nieuwe pakkingen, boutjes en moertjes. Ontzettende goede service (uitleg) gekregen. Na montage van de gereficeerde Turbo rijd de Audi weer als een nieuwe..

Mijn dank gaat uit naar iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing van mijn probleem.
Advies die ik toch mee wil geven..
Als je het echt nieters weet, schroef de turbo er onderuit (2 uurtjes) of korter voor de professionals! En ga ermee naar Turbo Hoet, laat testen en je weet of je verder moet zoeken.

Beste mensen, bedankt!
Excuus dat ik gebruik heb gemaakt van het "professionals forum"

Groet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.