auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Lambda Golf IV 2.3 V5

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5

goedendag


zit met het volgende probleem.


heb hier staan een golf IV 2.3 v5 na storingen uitlezen kwam de lambdasonde als foutmelding naar boven

nieuwe gehaald bij de vw dealer en gemonteerd ( de oude lambda waren de draden van doorgeknipt en aan mekaar gezet met kabelschoenen) maar nu zit de nieuwe erin en meneer heeft er 2 weken mee gereden en heeft weer een storing met code 00525 oxygen sensor 27-10 implausible signal intermittent.


nu hoor ik iets over een lambda voorverwarmer Z19 dat die ook nog het probleem zou kunnen veroorzaken.



als ik hem nu resset is de storing weg en komt pas na een paar dagen weer terug.


iemand enig idee waar ik dit nog in kan zoeken aangezien er een nieuwe lambda inzit.


ik hoor het graag


groet jordie

Geplaatst door

jordie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ben nog een foutcode vergeten erbij te zetten zie ik in me log van vag com

de foutcode 00561 komt ook opeens voor.

ben er de halve middag mee gaan rijden vind zelf dat ie ook wat laag stationair loopt en wat pingelt bij plotseling gasgeven als je hem op een vast toerental vast heb,het toerental is in vag com 680



na resseten stottert de auto en rijdt erg schokkerig wat op een gegeven moment weg is, half uurtje gelden weer uitgelezen en nu zijn de twee storingen weer terug.

hoop dat toch iemand weet wat er hier aan de hand is.


groet jordie

jordie 0

18 jaar

is er een originele lamdasonde of eentje van bosch ingebouwd of zo'n universele knip en plak set??.

De laatste is ellende en veroorzaakt jouw probleem.

0561 betekend dat hij uit een regelgrens van de lambdaregeling loopt, oorzaak lamdasonde of luchtmassameter of luchtlekkage of uitlaatlekkage.

audia4 0
badge

18 jaar

ja er is zeker een orginele lambda ingegaan gehaald bij de vw dealer a 180 euro

groet jordie

jordie 0

18 jaar

Hoeveel km heeft deze auto gelopen? Als dat meer dan een ton is zou ik de (LMM) maar eens vervangen geen luxe (bobine - vonkversterker) maar deze laatste is uitleesbaar bij foutcode de bobine niet, Ik heb deze gelijke storing bij mijn V5 ook gehad en het was eerst de bobine en daarna gaat de vonkversterker õok kapot omdat deze samen werken... en of de distrubutie spanners ..ect doordat de ketting te ruim word en deze de onstekingtiming wijzigd krijg je ook deze klachten... ik hoor wel

succes

snowman11000 0

18 jaar

snowman

waarom neemt men toch altijd meteen het woord ''vervangen'' in de mond, de meeste mensen gaan daar telkens weer mee de fout in, werken op deze manier maakt het autorijden onbetaalbaar!

voor dat je ook maar iets gaat vervangen "altijd eerst testen of laat het testen'' geldt overigens ook voor een LMM ook hier staat geen vaste km beperking voor.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Heb je foutcodes geanalyseerd.

Storingscode 525 staat voor eventueel kabelbreuk Lambdasonde. Dit had je reeds ontdekt en verholpen. Lambda voorverwarming zit in de Lambda sonde zelf. Dit kan je allemaal meten of dit normaal functioneert.

Storingscode 561 staat voor benzine regeling storing.

Meet eens de benzine druk op van de auto bij stationaire en 3000 toeren, indien de druk niet goed is wordt het regelapparaat verkeerd geinformeerd. Benzinedruk verlies kan door de benzine pomp veroorzaakt worden, verstuiver lekkage, lekkage uitlaatsysteem of magneetklep koolfilter.

Al met al, eerst alles doormeten voordat je wat gaat vervangen. Heeft wat tijd nodig maar bespaart wel de onkosten van onderdelen.


Leven van een volkswagen monteur gaat niet over rozen.

See Ya
[url=http://imageshack.us][img]http://img228.imageshack.us/img228/8074/...[/img][/url]

geronimo 0

18 jaar

Paul Kelder schreef>>geldt overigens ook voor een LMM ook hier staat geen vaste km beperking voor.


Ja Paul dat klopt (idd) er is hiervoor geen km stand voor gegeven in het VAG plan zoals bij veel VW delen niet het geval is.Maar het wil dan nog niet zeggen dat deze de slijtgrend dan al lang overtreden kan hebben.Zoals je zeker moet weten gaat een (LLM) onder normale omstandigheden na 90,000 km sterk achteruit en geeft dan geen juiste waarde meer af...met wellicht alle gevolgen van dien.

Zo heb ik heb al eens een hardnekkige storing meegemaakt bv )met een gelijke V5 en waarbij het benzinefilter de boosdoender..was...en daar staat namelijk ook geen vaste km beperking voor .of dan maar net zo lang wachten met vervangen tot de boel geheel stuk gaat op een ongelegen moment met de caravan erachter bv.?

snowman11000 0

18 jaar

na 90,000 km sterk achteruit en geeft dan geen juiste waarde meer af...met wellicht alle gevolgen van dien.

quotte

indien men dit gevoel krijgt? dan is eerst testen en dan vervangen een juiste werkwijze, iets zomaar in het wilde weg vervangen is een aanslag op je portomonee....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

de auto heeft 94000 km gelopen en de lmm is nog nooit vervangen dat moet ik wel zeggen,of ie stuk is weet ik eerlijk gezegd niet heb me daar nog niet in verdiept aangezien ie alleen maar de storing van de lambda er steeds ingooit.

de auto rijdt goed voor de rest afgezien dat ie af en toe even schokt maar dat komt af en toe voor.

dacht dat er misschien wat opgeblazen was aangezien de oude lambda doorgeknipt was en met kabelschoenen weer aan mekaar gezet (kortsluiting gemaakt ofzo).

dacht monteer een orginele nieuwe lambda en probleem is over maar ook met de nieuwe komt de storing weer terug en dat begrijp ik dus niet.


wat betreft de andere storing heeft het wat met elkaar te maken of zeggen jullie dat staat er los van?


zal de lmm even laten nakijken hoop dat dat de oorzaak dan is .


groet jordie

jordie 0

18 jaar

Het af en toe schokken van de auto kan zeker de storing van de (LMM) zijn en dan plotsklaps weer normaal lopen.Ik heb de (LMM) bij mijn V5 met 90,000 km vervangen,en het meten van de luchtstroomwaarde is moeilijk er zijn geen echte waarde bekend voor,en zodra die geen echte totale storing geeft slaat de ''ECU'' ook niets op.

Deze meter is een Bosch ruildeel kost dan ongeveer 80 Euro bij een Bosch - dealer als je deze zelf monteerd het stelt echt niets voor 3 min werk.Ik weet zeker dat je het verschil in lopen gelijk zult merken ongeacht dat de storing er toch nog in zou kunnen zitten door een ander defect, loopt de motor gewoon beter na een nieuwe (LMM) t.o.v van een met 90,000 km da's zeker weten!!

snowman11000 0

18 jaar

precies wat je zegt af en toe uit het niks schokken en daarna weer prima rijden,en er is ook geen storing van de lmm ik zal wel even een andere lmm gaan monteren en kijken of het probleem dan weg is.


laat het van de week wel even weten hoe of wat er veranderd is

in ieder geval bedankt voor de info.


groet jordie

jordie 0

18 jaar

Goh, ik heb een passat met zo'n motor, met 100.000 km, eerste luchtmassameter en rijd als een speer. Vorige audi ging ie stuk bij 180.000 km.

Kortom, je kunt er niets zinnigs over zeggen bij hoeveel km hij gaat. Wel kun je hem meten. vw geeft niets op, maar zoek maar eens door op volgende site.....

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

dan in de linker kolom MAF aankliken, en daar het verhaal lezen en bij luchtmassameter benzine kliken.
Laten daar nou eens proefondervindelijk vastgestelde testwaarde's staan.......

Eerst meten, dan weten, dan vervangen.

Verder, los eerst die storing lamdasonde op, zit waarschijnlijk in de bedrading. Hij geeft het niet voor niets aan dat je een onplausibel signaal hebt.


Als je van je euro's af moet kun je ze ook aan mij geven ;-)

audia4 0
badge

18 jaar

in de bedrading zit het niet heb het al een paar keer nagekeken alles zit zoals het hoort geen rare dingen te vinden bij de lambda en de kabel naar boven toe.


maar ga hem morgen laten uitlezen kijken of de lmm het begeven heeft en als ie stuk is dan wordt ie vervangen .


ga niet zomaar dingen vervangen zonder te weten of het echt stuk is,dat is inderdaad geld weggooien .



groet jordie

jordie 0

18 jaar

@Jordie...En hoe is het afgelopen met het uitlezen is er al iets meer duidelijkheid.

Groet, jan

snowman11000 0

18 jaar

hoi


nee ik ben nog geen steek verder ga er van het weekend wat meer tijd aan besteden,heb hem wel uitgelezen maar komt nog steeds met dezelfde storing,heb de steeker van de lambda nog een keer goed nageken maar ziet er allemaal goed,dus zal zaterdag de lmm aan de test onderwerpen.


ik laat het zeker weten van de week


groet jordie

jordie 0

18 jaar

hallo


vandaag toch maar even onderzocht de LMM was defect dat was duidelijk,nieuwe gehaald gemonteerd en zo te zien is alles opgelost zelfs het pingelen is weg dus ga er vanuit dat even het nu verholpen is zal over een week weer uitlezen en nog even melden wat eruit is gekomen.


iedereen bedankt voor de info in ieder geval.


groet jordie

jordie 0

18 jaar

Ok da's mooi en ik weet zeker dat de motor nu ook weer beter oppakt een LMM is een onding net zoals een kat ook een onding is maar het vreemde aan zo'n ding is wel dat je het bijna nooit merkt dat deze slechter aan het worden is doordat ze heel langzaam achteruit gaan merk je dat bijna niet, en denk je dat deze nog perfect werkt maar het tegendeel is het bewijs door eens een nieuwe te plaatsen.En als je nu ook nog eens (98) zou tanken is het verschil nog groter dan pakt de motor nog beter op is wel duur maar je merkt het gelijk probeer maar eens....groet Jan

snowman11000 0

18 jaar

ja motor pakt veel beter op stottert niet meer .

maar even over RON98 is dat beter om te tanken in deze auto?

tank nu gewoon euro95


groet jordie

jordie 0

18 jaar

@jordie

Ja dat zeker......euro 98 geeft een betere reactiegevoeligheid van motoren en geeft tevens een verbetering aan het acceleratie en koppel vermogen met een paar % meer in vergelijking met Euro 91-95 de (V) power doet dat ook. Maar die geeft ook nog eens meer bescherming aan het inwedige....van een motor....ect maar ik zal hierover niet verder gaan om een niet gewilde discussie hierover op gang te brengen !

Wel kan ik je met zekheid alvast zeggen dat deze V5 motoren erg gevoelig zijn voor een goede brandstof kwaliteit.en dat merk je dan ook gelijk..simpel uitgelegd.bv tank eerst maar eens euro 91 en als de tank leeg is tank dan 98 of V power en je zult verbaasd zijn van het verschil in reactiegevoeligheid van de motor. Het is veel duurder (idd maar je heb wel wat je wilt,en je went er ook weer aan da's ook waar net zoals je ook went aan een ''kapotte LMM'' en dan niet beter wetende op dat moment !!

Groet.Jan

snowman11000 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.