Twee weken nadat de distributie compleet vervangen was is de bout afgebroken van de spanrol (lange riem).
Alles was op het juiste moment vastgezet, en de motor liep goed. De riemen waren van gates en de spanrollen en looprollen van SKF. Deze alle bij mijn onderdelen vakhandel vandaan. Natuurlijk alle kleppen krom en een hoop werk.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?, Ik ga nu maar de Kop vervangen en Originele VW delen halen. Misschien is dan het probleem opgelost. Maar begrijp er niets van heb toch diverse VW gehad met dezelfde 1.4 16V erin en nog nooit dit probleem gehad (gelukkig). Wat zal het probleem zijn, een fout in de spanrol??
Wie weet raad, voor ik hem weer in elkaar ga zetten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je geeft zelf de oplossing al.... ''de bout was afgebroken'' was deze niet gebroken, had jij geen vragen gesteld..
paul,
Misschien de bout te vast gedraaid.Is achteraf niet meer te controleren. Hebben eens een pompverstuiver TDI gehad met hetzelfde.
[quote=memos]Misschien de bout te vast gedraaid.Is achteraf niet meer te controleren. Hebben eens een pompverstuiver TDI gehad met hetzelfde.[/quote]
onbekent maakt onbemind.... tapeind altijd vervangen bij een PD motor.. al is er niks aan te zien, toch vervangen..
paul,
IK weet dat je altijd de bout moet vervangen, maar het mooie is deze bout zit al nieuw in de spanrol dus dat is het probleem niet. Ook niet te vast gezet, heb hem namelijk op het juiste moment vastgezet.
Remo,
Het enigste wat je kan doen is de leverancier van de spanrol met bout erop aanspreken.
Denk eerder aan een fabrieksfout in de bout, komt een enkele keer meer voor, maar dan moet je het breukvlak onder een microscoop bezien.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar