Het betreft hier een golf station van bj 2000 met motor code azd 1600 16v een halve minuut na starten vd motor gaat chek engine branden vag .com foutcode p1116/17524 lambda sensor heating b1 s1 open circuit.Er komt zo nu en dan nog een foutcode bij ook met betrekking lambda sensor.Ik heb een nieuwe sensor gemonteerd a 180 euro dit lost het probleem niet op.Het is trouwens een 5 draads sensor (orginele)en op de rode draad meet ik 12 volt .Bij draaiende motor staat er 14 v op en naar mate de boel warmer wordt zakt dat naar 13v .die draad gaat volgens schema door verwarmingselement vd sensor.Zwarte draad is signaal draad,heb ik nog een witte een grijze en ik dacht een gele.Draden gaan allemaal naar ecu.
Iemand misschien een idee mvgr J.Dokter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meten bij de ecu. laatst een Polo waar de stekkerverbinding problemen gaf.
de 2e foutcode heb ik nu ook:p1183/17591 linear o2 sensor
reference voltage short to plus 35- 10 intermittent.Na de stekkerverbindingen te hebben nagekeken nog geen resultaat.Heeft iemand soms de te meten waardes van de lambda sensor no 1.Van af de sensor naar de eerste stekker verbinding boven de versn bak 5 draden:rode/zwarte/grijze/witte/gele.En dan worden het er 6naar de ecu toe.Kan je soms de signaal draad die de storing genereerd verwijderen zonder de werking tekort te doen. Auto loopt goed en storing komt volgens vw uitlezing sporadisch voor.mvgr Jaap Dokter
Reinigen van het gasklephuis, probleem zit m in het EGR-systeem. EGR-klep vervangen(evt in combinatie met gasklephuis), probleem opgelost(alles opnieuw in basisafstelling zetten!!!!!!)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar