Hoi,ik heb een golf 1.9 tdi van 1996 1z motor.
Sinds kort heb ik een raar probleem.
het vermogen valt weg onder het rijden
trek ik bv op geen probleem en dan rijdt ik 120-130 en constant en wil dan gas geven en dan lijkt het da je vermogen weg is.
Toen ik bij de garage kwam met dit probleem bleek de vacuumslang van comp naar inlaatspruitstuk kapot te zijn.
toen meteen gerepareerd en bleek voorbij te zijn.
Nu is het probleem weer terug en heb inmiddels alle vacuumslangen gecontroleerd en vervangen.
heeft niet geholpen!
het vermogen zakt letterlijk onder je pedaal weg.als ik dat probleem heb en ik laat de gas los en trap hem daarna weer in dan trekt ie weer gewoon door tot even en dan valt ie weer stil(blijft dan hangen op een bepaalde snelheid of kruipt mega langzaam verder in snelheid).
eerst gaf de comp aan lmm maar na reset was die foutcode weg!
2-4-06 heb de egr klep inmiddels ook afgesloten d.m.v. pennetje in slang.wat een verschil zeg in optrekken,maar helaas ook dit heeft het probleem nie opgelost.wel heb ik nu geen roetpluimen meer uit de uitlaat zoals alle diesels tegenwoordig.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het zo lees lijkt het toch een noodloop, echter dit moet wel als een storing opgeslagen zijn.
Jos.
Hoi mark
Dit probleem heb ik ook gehad met en golf tdi 1Z blok.
Bij mij lag de toerental sensor kabel bloot, misschien een idee om dit eens te controleren of desnoods te vervangen.
met vriendelijke groet,
willem
18 jaar
Rammelt de katalysator bij stationair draaien? (als de motor koud is kun je hier met de hand aan voelen; is de eerste 'bus' onder de turbolader). De keramische honingraat wil nog wel eens losraken en dan steeds verder losrammelen, totdat deze zover is afgesleten/afgebrokkeld dat deze onder een hoek tot bijna over dwars in de katalysatorbus gaat zitten en zo de uitlaat grotendeel verstopt raakt. Zeker als er langer druk op staat werkt deze zich als het ware in de trechter. Als je gas loslaat kan deze weer terugvallen en lijkt het probleem even over.
Goedkoopste oplossing is openzagen, inhoud verwijderen en weer dichtlassen. Levert geen probleem op bij de roetmeting.
Zelfde verhaal gehad en opgelost met mijn 1996 Audi A6 1.9TDI 1Z-motor
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar