mijn golf v bj 2005 geeft deze fout code 16804 volgens de garage is het de lamda sensor
tusen de eerste en tweede keer zat vier weken
tussen de tweede 3 keer zat 2 weken
is het de lamda sensor of kan het ook iets anders zijn
de auto loopt goed alleen denk ik wel dat ik iets vermogen mis maar verder geen probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Overgenomen van Gerrit Speek met dank.
foutcode: 16804 P0420
nl Katalysatorsysteem cilinderrij 1 efficientie te gering
du Bank 1, Katalysatorsystem Wirkung zu gering
en Catalyst System, Bank 1 Efficiency Below Threshold
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* Waarschijnlijk geen 'drivability problems', maar er kunnen veel symptomen optreden.
Mogelijke oorzaken:
* Gelode benzine getankt, waar ongelode benzine gevraagd werd
* Een zuurstof-sensor werkt niet naar behoren
* De koelvloeistoftemperatuursensor werkt niet goed
* De exhaust manifold / catalytic converter / uitlaat is beschadigd
* Vertraagde bougie timing
Mogelijke oplossingen:
* Meet het voltage bij de zuurstof-sensor op Bank 1. Dat voltage moet hoog zijn en constant (~500mV, voertuigafhankelijk). Als het voltage varieert (100mV - 600mV) dan wordt het tijd om de catalytic converter te vervangen. N.B.: het betreft hier de sensor NA de kat
* Check/vervang de katalysator
[quote=oldford]Overgenomen van Gerrit Speek met dank.
foutcode: 16804 P0420
nl Katalysatorsysteem cilinderrij 1 efficientie te gering
du Bank 1, Katalysatorsystem Wirkung zu gering
en Catalyst System, Bank 1 Efficiency Below Threshold
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
woensdag naar de dealer is nog garantie alleen het is ver rijden de dealer wil zelf checken dus auto brengen en vrijdag weer halen toch een leuk afstand denbosch wezep
Mogelijke verschijnselen:
* Waarschijnlijk geen 'drivability problems', maar er kunnen veel symptomen optreden.
Mogelijke oorzaken:
* Gelode benzine getankt, waar ongelode benzine gevraagd werd
* Een zuurstof-sensor werkt niet naar behoren
* De koelvloeistoftemperatuursensor werkt niet goed
* De exhaust manifold / catalytic converter / uitlaat is beschadigd
* Vertraagde bougie timing
Mogelijke oplossingen:
* Meet het voltage bij de zuurstof-sensor op Bank 1. Dat voltage moet hoog zijn en constant (~500mV, voertuigafhankelijk). Als het voltage varieert (100mV - 600mV) dan wordt het tijd om de catalytic converter te vervangen. N.B.: het betreft hier de sensor NA de kat
* Check/vervang de katalysator[/quote]
heb het tegen mijn garage verteld moet hem woensdag brengen dan zullen ze het onderzoeken en kan ik vrijdag weer ophalen als de onderdelen op voorraad zijn hem weer op halen en dan weet ik gelijk wat ze vervangen hebben dus woensdag even van denbosch naar wezep
15 jaar
Dealer kan lambdasonde's en katalysator interactief testen.
Misschien is het met een software update wel opgelost.
ik hoop zelf dat de sensor kapot is dan heb ik zeker die kosten niet over een paar maanden heb nog garantie allleen is het best wel een heel eind rijden maar dat heb ik met de aankoopprijs wel verdiend en in gecalculeerd
[quote=Benny Vee]Dealer kan lambdasonde's en katalysator interactief testen.
Misschien is het met een software update wel opgelost.[/quote]
15 jaar
Meestal lopen dit soort storingen uit op hetgene wat de storing al zegt,"katalysator systeem werking te gering",zal dus denk ik een nieuwe katalysator worden.
nou heb vandaag de garage gebeld kan hem vrijdag komen halen het probleem was dat de stekker was geoxideerd volgens hem moet nu het probleem zijn opgelost
ik wacht het wel af want vorigekeer was het probleem er weer na 2 weken
ik hou jullie op de hoogte
[quote=ricky]Meestal lopen dit soort storingen uit op hetgene wat de storing al zegt,"katalysator systeem werking te gering",zal dus denk ik een nieuwe katalysator worden.[/quote]
15 jaar
Gelukkig maar,scheelt weer wat geld.
en ja hoor het probleem is er weer
de garage had de stekkers schoon gemaakt en probleem bleef weg maar is nu naar 4 weken weer terug ook vind ik dat de auto niet supper hard trek
maar ik weet niet of dat aan mij lig heb eerst 5jaar in een mazda 2.0 turbo diesel gereden
mij garage zij dat het probleem weg was na het schoonmaken en resetten van de storing ook dat had ik hem ook wel verteld ik zelf had hem al 3 keer laten resetten en dan bleef het ook een paar weken weg
is het zomoeilijk om de storing vinden en kan het nog wat anders zijn
15 jaar
Weer laten uitlezen,waarschijnlijk weer die storing katalysator en omdat je nu ook vermogensverlies hebt zal de kat nu wel dichtzitten.
ja hoor nu weer de zelfde storing garage had een lampda sensor vervangen maar weer 4 weken later ongeveer 1000 km maar nu wat tedoen ik heb nog 5 dagen garantie
ik wil zelf even langs de volkwagen dealer gaan kijken of zij het kunnen vinden en dan im mijn garage een niet dealer laten maken want ik word hier zeer moe van
iemand zelf een idee wat dit kost aan onderzoek kosten en kan het ook iets anders zijn
15 jaar
Als je het probleem meld IN je garantieperiode,dan is er niks aan de hand.
ff een update
vandaag naar de vw dealer geweest die heeft de auto uitgelezen
weer de zelfde foutmelding nr 16804 po420
waarschijnlijk de katalysator kapot de eerst ze hebben met een camera gekeken zover als zij konden komen als er stukjes van de katalysator tuseen de eerste en tweede zit dan is alleen de eerste kapot in het ergste geval alle 2
nu mijn eigen niet vw dealer gebeld en hem dit probleem uitgelegd toen zei hij dat hij zelf eerst wil kijken ik zij tegen hem vertrouw jij die dealer niet
laat hem morgen een brief tekenen waar alle storingen opstaan want donderdag verloop mijn garantie dus als hij het niet goed maak heb ik het ieder geval op pappier
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar