We hebben een VW polo 1.2 motorcode AWY uit 2004 met het volgende probleem
auto gaat soms niet altijd onder het rijden het lampje branden van epc het vermogen word minder auto uitgelezen foutcode p1579 (17987 )
code gewist . motor gestart lampje van epc gaat weer branden en reageert niet op het gaspedaal toerentaal schommelt van 1000- 1500 toeren uitgelezen foutcode
p1542 ( 17950) alle code`s betreft het gasklephuis .
gasklephuis ecu en dashbord klok en sleutel opgestuurd naar actronics gasklephuis is goed en ecu is goed .
Wie heeft dit wel eens meegemaakt of heeft soms een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
17950 P1542 Hoeksensor gasklepaandrijving (G187), onaannemelijk signaal (gerritspeek.nl)
Nou dan blijft er maar 1 ding over en dat is de bedrading. Meten vanaf motor ecu naar gasklephuis. Alle draden per stuk en alle draden onderling met elkaar meten en alle draden meten of ze niet aan massa liggen. Ook met de gehele kabelboom rommelen tijdens het meten, kan zijn dat er niet constant een breuk oid aanwezig is. Meet je nou wel alles goed dan advies zelf een kabelboom bouwen en alle draden van gasklephuis volledig vervangen vanaf stekker tot stekker en dan weer verder kijken.
we hebben alle bedrading gecontroleerd tevens van het gaspedaal alles is goed de storing komt als de motor iets op temperatuur is direct in als je de storing wist en je start de auto en je geeft steeds elke keer gas na 30 sec in de noodloop epc brand en deze code komt steeds terug P1171 ( G188 ) 17579 hij blijft terug komen
Nou trek die 2 draden van die G188 sensor uit de stekkers van gasklephuis en motor ecu en pak 2 draden en verbind deze ff snel aan de contacten en dan weer ff proberen. Zoals jij het zegt blijft er eigenlijk niets anders over dan toch een bedradingsprobleem.
we hebben 2 nieuwe draden ff getroken het probleem is er nog steeds . ik begin steeds meer te twijfelen over het gasklephuis bij actronics hebben ze hem getest en goed bevonden .
Maar je hebt de draden echt tot aan de pinnetjes van gasklephuis en motor ecu gelegd? Dus dat je zeker weet dat er geen los pinnetje in 1 van de stekkers zit. Ja anders blijft idd toch het gasklephuis over of toch iets in de motor ecu.
Kun je de signalen van de gasklep niet meten? Als je beide sporen van de gasklepsensor met een scope kan meten kun je hem zelf toch prima controleren.
Zekeringen en zekeringen op de accu controleren en schoon maken hier wil wel eens een weerstand in zitten en dan is de spanning te laag.
Werkt het gaspedaal via actuatordiagnose wel ?
Groeten Mark
bedrading defect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar