hallo,heb hier een polo die niet meer start en ik geen verbinding kan maken met de computer,vermoed relais 109 maar kan die niet vinden,weet iemand raad aub? thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet starten of bedoel je niet aanslaan. Niet starten kan contactslot zijn (electrisch gedeelte wil wel verbranden)
niet aanslaan maar startmotor gaan normaal rond
heb intussen van volkswagen vernomen dat er geen relais 109 inzit,iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de geen verbinding met ecu ?thanks
slechte (geen) voeding, massa, communicatie-verbinding of defekte ecu.
probleem is dat ik in autodata geen elektrisch schema vind van de ecu en vanwaar de voeding komt,alle polo's staan erin behalve dit model met motorcode AEF
De rest is wel uit te lezen zoals eventueel airbag e.d.?
Volgens mij gaat de k-kabel uitleeskabel van de stekker naar het regelapparaat voor wegrijblokkering links achter dashbord en van daaruit naar de motor ecu als ik het goed heb. Heb wel eens gehad dat die regelapparaat wegrijblokkering stuk was inwendig maar het beste is om toch eerst ff een juist schema te regelen voordat je verder gaat, anders blijft het ook maar gissen.
bedankt voor uw antwoord,het abs systeem valt wel uit te lezen alsook de brandstofpomp
Hallo, heeft dit voertuig een gaskabel ? Zo ja, dan is er geen motor ecu aanwezig. Wel is de brandstof pomp uit te lezen, systeem code 41, staan daar foutcodes in ? Staan er foutcodes in wegrijblokkering (systeem code 25) ? Kan ook zijn dat de WRB uitleesbaar is via systeem code 17-instr paneel.
Komt er diesel bij de verstuivers ?
Indien de auto een gaskabel heeft : Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Groet Jan227
nee,heeft geen gaskabel hoor en er komt geen diesel bij de verstuivers
Hallo, licht het voorgloeilampje wel kortstondig op als je de auto op contact zet? Roetkat misschien dicht gekoekt ?
Groet Jan227
ja en gloeikaarsen werken zoals het hoort,is een elektrisch probleem,daar ben ik van overtuigd
beste Jan,ik moet u gelijk geven,er zit inderdaad toch een gaskabel op en geen ecu,wat bedoel je juist met systeem code?
Hallo, elk regelapparaat heeft bij VW een eigen nr. Zo is bv de motor ecu nr 01 bij de meeste modellen, 25 wegrijblokkering etc.
Vw test apparatuur benadert de regelapparaten meestal door de gebruiker deze codes in te laten geven, deze geeft daarmee dus aan welke ECU hij wil benaderen.
Groet Jan227
bedankt voor uw advies,ga morgen is verder zoeken en de brandstofafsluiter op de pomp nazien
heb die afsluiter nagekeken en die werk,doch de brandstofpomp zuigt geen diesel op,dus ik denk pomp stuk of zie ik dat verkeerd?
controleer eerst de slangen bij het filter maar eens, die willen wel eens inscheuren. de pomp zuigt dan lucht in plaats van diesel aan.....
tevens is de o-ring onder het witte kunstof onderdeel op het brandstoffilter wel eens stuk, of gaat het kunstof geval waar de 2 slangen zelf aan zitten kapot. alle heeft tot gevolg dat de motor niet loopt.
Als dit wel in orde is, check dan als de retour van de pomp los maakt, en de slang afdopt!! en als je start of er diesel uit de pomp komt. zo ja dan is het de wegrijdblokkeering. is een elektrisch onderdeel aan de pomp, en het komt vaker voor bij deze pompen dat het defect raakt. recept hoe je het ding omzeilt is op internet wel te vinden. (gaan we hier niet neerzetten!!)
bedankt voor uw reactie ,heb aanzuigslang in een potje gevuld met diesel gestoken en dan zuigt ze nog niets op en wegrijblokkeering is reeds omzeild
Dan houd je over dat de gasklepas lekt (lucht naar binnen zuigt) of dat de pomp as-keerring aan de poelikant stuk is.
wat ook kan:
Heeft hij heel lang stil gestaan of is de pomp uitgewisseld voor een die lang op de plank gelegen heeft?
er zit namelijk een schottenpompje in die de diesel aanvoert en de regulateur bediend. De schotjes durven wel eens vast te gaan zitten. Recept is simpel, gewoon de wagen bij hoog toerental aantrekken met behulp van een ander voertuig. (startoerental is te laag om de schotjes naar buiten te slingeren)
bedankt,ga ermee aan de slag
heb de auto aan de praat gekregen,rijd normaal doch als ik hem stilleg start hij daarna moeilijk en valt eerst en paar keer uit,en ja er zit inderdaad heel veel lucht in de aanzuigleiding,maar kan nergens een lek vinden,ook heeft de pomp heel veel retouropbrengst
de valse lucht kwam door een lek in de piepklein brandsto
ffilter onderaan,start nu zoals het hoort,allemaal bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar