Hallo een tijd geleden hebben ze bij een terugroep aktie de verstuivers en de gleoibougies vervangen nu ben ik op vakantie met de auto en onderweg is de lampje van de leoibougie beginnen te knipperen en de auto is zijn trekkracht verloren na de auto opnieuw gestart te hebben is de probleem opgelost en kon ik gewoon weer rijden of dat er niets aan de hand is geweest deze probleem is nu al twee keer voorgekomen wat kan de oorzaak zijn ik heb contact gehad met vw NL.die zeggen dat dat een klijn storing is en er niets aan de hand kan zijn maar de vw in het land waar ik ben zecht nadat ze de probleem boor de telefoon hebben aangehoord een turbo storing is nu mijn vraag wat kan de probleem zijn.
Mgr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst de foutcode(s) laten uitlezen. Dat scheelt een hoop gezoek.
De motor-computer vindt de storing in ieder geval ernstig genoeg om het vermogen te beperken.
Dat noem ik niet: "niets aan de hand".
Ik kan dus gewoon doorrijden niets aan de hand ik was al van plan om bet te laten uitlezen morgen heb ik een afspraak bij de vw
11 jaar
Ben net terug van de dealer in Turkije uitgelezen turbo storing vervangen kost 2000 euro
11 jaar
Ik zou even wachten met het vervangen van de turbo. Het zou zo maar ook in de regeling kunnen zitten.
Zonder op zijn minst een paar tests is het wat voorbarig om de turbo de schuld te geven.
Weet je de exacte foutcode nog? Of het nummer van de foutcode?
N.B.: Wanneer komt de storing er in? Berg op als de motor moet trekken?
Ne weet de code zo niet meer ik zal kijken of ik de code nog kan achterhalen bij de dealer als dat mogelijk is.
11 jaar
De Turkse dealer zegt dat als de turbo in werking is dan pas die storing af en toe op treed wat nu als ik tijdens het rijden onder de 2000 toeren blijf tot in Nederland zou dat kunnen
11 jaar
Net gebeld met met Turkse dealer er zijn twee codes hij wist er nog maar een voor de andere moest ik weer langs komen de code is P0234 de ande wist hij zo niet meer
11 jaar
Ik zou proberen om terug te komen in Nederland.
Desnoods door af en toe de motor uit te zetten en daarmee de fout weer te wissen.
Toerental van de motor beperken is een optie, zou ik zeker proberen.
P0234 geeft aan dat de turbodruk te hoog wordt.
Dat kan aan de regeling liggen, maar ook aan de turbo als die een variabele verstelling heeft.
Soms is het schoonmaken van die verstelling genoeg om de storing weer een tijd op te heffen.
Verdere info: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...
De andere code is wel interessant om te weten. Misschien dat die op de turbo druk regeling wijst.
Maar ik snap het niet tijdens het naar de dealer rijden is zo'n 40 km heb ik hem een beetje aan zijn tand gevoeld flink laten trekken en over de 2000 toeren maar rijd en trekt aals een gek en geen storing of noodloop je zou toch zeggen als hij over de 2000 toeren gaat dat het een een foutmelding geeft.
Ik zal er nog achteraan gaan naaar die ander code desnoods rij ik er weer heen laat hem weer uitlezen en zoals je zecht zo rustig naar nederlan rijden .
Alvast bedank voor de reacties
11 jaar
Oldfort ben vandaag weer bij vw geweest de code is 16618 P0234
11 jaar
Terug van vakantie geen probleem onderweg maar wel vantevooren de turbo flink een paar dagen aan zijn tand gevoeld iedereen bedankt voor alke reacties
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar