Auto:
VW Lupo Basis 1.0 1999 Benzine
Probleem:
Het lampje van de koelvloeistof(=KVS) knippert.
Omschrijving:
Als de auto s'ochtend gestart wordt knippert het KVS-lampje. De motor is dus niet te warm. De motor dan direct uitzetten en weer starten veranderd hier niets aan en het lampje knipperd dus weer. Na een stukje gereden te hebben (1 km), de motor uitzetten en weer starten, dan gaat het lampje NIET meer branden. De motor is dan nog zeker niet op temperatuur. De motor wordt na lange afstanden helemaal niet te warm, metertje net onder het midden.
Het KVS-tankje is gevuld tot maximaal en blijft hier ook op staan. Er lekt dus niets weg. Het tankje ziet er verder schoon uit.
Graag advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
jou probleem is de tempratuur sensor vervang je deze dan is jou probleem over,
sucses,
paul,
Paul,
dank voor je supersnelle reactie.
Echter, hoe verklaar je dan dat de temperatuur normaal wordt geregistreerd?
Is dit een complexe ingreep en wat zijn de kosten voor zo'n sensor?
20 jaar
hoi,
dit is helaas een bekent vw, probleem, het is monteren van deze sensor is 10,minuten,
paul,
Bedankt.
20 jaar
Beste Fix en P.Kelder,
Heb hetzelfde probleem met de LUPO van mijn vrouw al enige jaren. VW kan het niet oplossen. Ben er mee gestopt om terug te aan. Lampje knippert altijd.
Tot 3 keer toe is het resevoir met sensor vervangen. Dan is het enige tijd weg en dan begint het weer volgens jouw verhaal maar eindigt met het constant knipperen.
Er is zelfs al eens een klok van het dahbord verwisseld.
Koelvloeistof is ook vervangen. Zou door slurrie in deze vloeistof komen.
Is het probleem bij jouw LUPO over?
19 jaar
hoi, joan
als het probleem niet te vinden is.? ( altijd te vinden!! maar ze moeten er wel zin in hebben, is ook een probleem )
dat lampje kun je wel uitschakelen dit doormiddel van het plaatsen van een weerstand tussen de kontakten!
paul,
Dank voor de snelle reactie.
Inderdaad garantie leveren kost geld en of ze werkelijk diepgaand gezocht hebben? Is de weerstand van de sensor dan kapot of onvoldoende?
Enig idee welke waarde deze weerstand moet hebben dan zal ik het eens proberen.
19 jaar
hoi,
waarschijnlijk zit/komt er een te hoge weerstand in de sensor van het resevoir waardoor hij daar een foutmelding van krijgt!
meet dus de weerstand van een nieuwe sensor uit zo'n resevoir,en monteer deze tussen de kontakten van de stekker..
paul,
Ben naar de VW dealer geweest met jou verhaal. Heeft de stekker met een draad doorverbonden. Lampje knippert niet meer. Oké.
Probleem wordt aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid veroorzaakt door olie in de koelvloeistof (vinger in tankje geeft inderdaad oliedrap). Dit komt door korte ritten waardoor het motorblok niet op temperatuur komt. De stalen koppakking heeft een andere uitzettingscoëfficiënt dan het lichtmetalen blok waardoor een kleine lekkage ontstaat.
19 jaar
ik heb hetzelfde probleem:lampje knippert en wat vettigheid in tankje.
Betekent dit dat vervanging van de koppakking noodzakelijk is?
Auto heeft nog maar 50.000.km is ook een 1.0 uit oktober 98
Ik hoor het graag
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar