Sinds 3 dagen begint spontaan het motoroliedruk lampje te branden. Na een 10 km rijden gebeurt het.
De eerste (vrijdag) keer ging het lampje branden en volgens mijn vriendin ging het vanzelf weer uit. Toen heb ik gekeken en wat olie bijgevult. Die stond namelijk op minimaal.
Zaterdag hebben we ook een lekker rond gereden met de auto en geen problemen gehad.
Gister (zondag) gebeurde het weer nog geen 10 km gereden. Oliepijl stond nu op max.
Nu wou ik het zelf eens zien en ging er vanmorgen mee naar me werk. En binnen 10 km ging het lampje knipperen. Ik de auto uitgezet en in het boekje lezen. Ik ben lid van de ANWB maar ik ben te eigenwijs om die te bellen. (ik wil het natuurlijk zelf oplossen).
Toch weer naar huis gereden met de auto, en dit maal ging het lampje niet branden. Raar.
Ik stond op het punt om de olie en filter te vervangen omdat het service-indicator het aangaf. Er zit 5W/40 in en dat ga ik er ook weer in doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jorp,
Gebruik de zoekfunctie eens, het kan meerdere oorzaken hebben, maar toen het lampje aanging, hoorde de motor zich toen ook anders aan ? Tikken o.i.d. ?
Gr Stefan
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en niets nuttigs gevonden, omdat er vaak geen oplossingen worden geplaatst. Ook mag je niet op een oude topic inhaken. Vandaar ik een nieuwe start.
Ik probeer vanmiddag even naar een autobedrijf te gaan die hem uit kan lezen. Daarna vervang ik gelijk de olie en filter even. En vernieuw voor de zekerheid even de oliedrukschakelaar. Het rare is dat hij het de ene keer wel heeft en de andere keer niet. Het lampje is rood. En het display geeft STOP, motor uit en lees handleinding aan.
14 jaar
Kan dus heel goed zijn, dat met het wisselen van je oliedrukschakelaars, het probleem is opgelost.............
Ralf
Ik heb net de oliedrukschakelaar, olie en filter vervangen en even 13km gereden. Geen storing gehad. We wachten het af. Wat me opviel was dat de oude schakelaar flink verroest was. Misschien geen goed contact meer naar aarde. Lijkt me trouwens wel raar want het schroefdraad in de cilinderkop maakt ook contact met aarde.
Ik sprak toevallig een ANWB monteur bij de automaterialenzaak die dacht ook aan de oliedrukschakelaar. Die gaan wel vaker stuk. Dus we wachten het af.
14 jaar
Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar