Bij deze auto is met regelmaat de accu leeg. Dit gebeurt zo af en toe, de auto kan er weken geen last van hebben om vervolgens binnen een week met 2 keer een lege accu te staan. Controle op lekspanning levert tot zover niets op (0.05A). Het vermoeden is dus dat er om de één of andere manier af en toe spanning op het can systeem blijft staan. Heeft iemand hier ervaring mee ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vergeet de standaard dingetjes als verlichte make-up spiegeltjes, dashboardkastjes, kofferruimteverlichting, instaplampen (deurschakelaar?) etc. niet...
Geeen nieuwe radio ingezet sinds kort, veranderingen aan de electrische installatie?
Sluiting(en) bij doorvoer stroomdraden bij deuren achterklep?
Diode lek of stuk in dynamo?
Bedrading bij dynamo niet stuk geschuurd?
Met scope (vas-kast) de hele nacht laten staan,kun je aan het scoopbeeld zien of er pieken in zitten.
Heb zoiets geks meegemaakt met een Skoda Fabia. Als je de portieren diverse na elkaar op slot deed, ging er af en toe (te) veel stroom lopen. De comfortsluiting bleek stuk. Het kostte wel even moeite om de dealer te overtuigen, maar omdat het hem al drie nieuwe accu's had gekost, wilde hij de controller uiteindelijk toch vervangen.
(bij uitlezen kwam er geen storing tevoorschijn)
16 jaar
laat maar uitlezen zal wel een portier slot stuk zijn geeft de vagcom wel aan.
gr
16 jaar
0,05 is teveel.
Max 0,03 volgens mij.
Meten met afgesloten auto, na meer dan 30 min. standtijd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar