Volkswagen Golf IV: koelvloeistoff verlies golf 4

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

Hoi,

Sinds twee manden moet ik om de dag koelvloeistof bijvullen omdat het expantievatje leeg is.
Ik krijg dan de melding stop en koelvloestofniveau bijvullen. De temperatuur loopt niet op en er komt geen witte rook uit de uitlaat.

bij de VW dealer hadden ze verteld dat de radiator zou zijn, dus ik heb hem vervangen. na een reitje van 160 km kreeg ik de zelfde meelding. ik ging terug naar de dealer ze heeben de koel system geperced. ze hebben niks gevonden. ze hebben mij een advies gegeven om de expantie vat en de dopje te vervangen. dat heb ik ook gedaan. maar niks komt aan de einding of deze meelding...

bij een andre garage hadden ze me verteld dat de waterpomp kunnen zijn, dus ik heb te waterpomp en de distributie riem vervangen ( sapnrols ook). maar ik heb nog de zelfde probleem.

Ik denk zelf aan een lekkende koppaking maar deze keer ik wil graag zeker zijn want tot nu toe deze problem heeft mij veel geld gekost. dus...
kan dat ook een probleem bij de cylindre?

twee dagen geleden ik heb een rietje van 160 km gedaan en ik heb gemerkt dat de koelvloeistof komt uit de expantie vat en gaat met de chassis onder de auto met de slaagtje van diesel. dat betekent dat de motor geeft veel druk en de koelvloeistoff is gedrukt uit de reservoir.

iemand enige suggestie van harte welkom

andere vraag: hoe kunnen we zijn zekeer dat de koppakking is?

alvast bedankt,


overige informatie :

golf 4 tdi rode i
uitvoering 2001
207 000 km

zakaria_B

Geplaatst door zakaria_B (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Theo Sparenburg (10), 15 jaar geleden

Bij de garage hebben ze een apparatuur om te controleren of de koppakking kapot is.
Het ene apparaat hebben ze blijkens je verhaal al gebruikt. Hiermee wordt het koelsysteem onder druk gezet. Bij lekkage loopt de meter terug. Is dit onderdruk zetten ook gedaan bij een goed warme motor? Ook kan met draaiende warme motor bij het gasgeven nog even worden gecontroleerd of de meter uitslaat.
Het andere apparaatje zuigt boven de koelvloeistof in het reservoir wat lucht op en geeft dan d.m.v. verkleuring aan of er sprake is van een lekke koppakking.
Eventueel kan met de motor nog via de bougieopeningen aansluiten op perslucht om zo te controleren of er iets in het expansievat gaat borrelen.
Het zonder meer in het wilde weg vervangen van onderdelen heeft meestal weinig zin.


vr.gr. Theo Sparenburg

Theo Sparenburg (10), 15 jaar geleden

Sorry, ik zie dat het een diesel is, dus via de bougieopeneningen werkt niet. Moet via de openingen van de verstuivers zijn.



vr.gr. Theo Sparenburg

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Lijkt mij op een lekke koppakking.
Druk te hoog kan komen door:

Defecte waterpomp.
Thermostaat die dicht blijft staan.
Verstopping.
Lekke koppakking.
Bij de eerste 3 wordt de motor ook gelijk te heet.

Hoe hard zijn de dikke slangen als de temperatuurmeter op dashbord op ongeveer 70 graden staat?
Als ze dan al keihard zijn dan hoogstwaarschijnlijk lekke koppakking.

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat is de motorcode.
Bij de 110pk ASV en de 115pk AJM pompverstuiver komt dit wel vaker voor een defect koppakking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.