Hallo,
Heb de rechterdeurpaneel los gehad maar geen sporen van lekkage.
Is ook niet nat in het deurpaneel.
Kan het zijn dat het via de voorruitrubber naar binnen loopt?????
Daar onder is het wel nat????
Al vast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het voor en achter nat op de vloer?
Dan komt het waarschijnlijk tussen de deur rv door.
Maak de deur aan de onder/binnenkant droog en sluit alle ramen en deuren,dan met de tuinslang een minuut of 10 op de deur sproeien,overal en op de rubbers spuiten.
Daarna kijken of je een spoortje ziet lopen aan de onderkant,dan weet je het zeker.
Ricky,
hallo polopower controleer als eerste de afwatering van de bak bij de voorruit onder de motorkap en van je portieren verder de boel eens goed droog maken en de bekleding om slaan als dit allemaal los is dan kun je het volgende eens proberen je neemt een trap daar knup je een tuinslang aan vast en deze laat je op de auto sproeien terwijl jij er in ligt met een lamp en dan goed lijken waar je een water spoor ziet ik heb zo al menig maal succes gehad want een lekkage is moeilijk op tesporen en kan soms uit de meest vreemde hoeken komen veel succes
17 jaar
Meest voorkomende plekken zijn de kabelbox (paravan links voor),interrieurfilterbak (paravan rechtsvoor) en de deuren.
Maar omdat het volgens de vraagsteller droog is onder het dashbord aan de bijrijderskant,vermoedt ik dat het tussen de deur door komt.
Maar een slecht afgekit raam of tussen een naad door zou natuurlijk ook kunnen.
Ricky,
[quote=ricky]Is het voor en achter nat op de vloer?
Dan komt het waarschijnlijk tussen de deur rv door.
Maak de deur aan de onder/binnenkant droog en sluit alle ramen en deuren,dan met de tuinslang een minuut of 10 op de deur sproeien,overal en op de rubbers spuiten.
Daarna kijken of je een spoortje ziet lopen aan de onderkant,dan weet je het zeker.
Ricky,[/quote]
Ja het is voor en achter nat.
Heb het deurpaneel los gehad maar geen sporen te vinden van lekkage.
Kan het niet via de voorruit rubber naar binnen lopen????
Het vreemde is zie aan de binnenkant nergens sporen van lekkage.
En als de auto stil staat en begint te regenen dan is het weer zeiknat aan de binnenkant
17 jaar
[quote=max71]hallo polopower controleer als eerste de afwatering van de bak bij de voorruit onder de motorkap en van je portieren verder de boel eens goed droog maken en de bekleding om slaan als dit allemaal los is dan kun je het volgende eens proberen je neemt een trap daar knup je een tuinslang aan vast en deze laat je op de auto sproeien terwijl jij er in ligt met een lamp en dan goed lijken waar je een water spoor ziet ik heb zo al menig maal succes gehad want een lekkage is moeilijk op tesporen en kan soms uit de meest vreemde hoeken komen veel succes[/quote]
Hoe bedoel je de bak bij de voorruit???
Bedoel je dat het via de kachel loopt????
Heb die zwarte kappen al nagekeken maar is verder helemaal goed.
17 jaar
[quote=ricky]Meest voorkomende plekken zijn de kabelbox (paravan links voor),interrieurfilterbak (paravan rechtsvoor) en de deuren.
Maar omdat het volgens de vraagsteller droog is onder het dashbord aan de bijrijderskant,vermoedt ik dat het tussen de deur door komt.
Maar een slecht afgekit raam of tussen een naad door zou natuurlijk ook kunnen.
Ricky,[/quote]
Wat bedoel je met een paravan????
Hoe is dit als mogelijk goed los te maken en te controleren????
17 jaar
met de bak bij de voor ruit bedoelde ik de paravan je doet de motor kap open en dan bij de voorruit die bak daar zit meestal in de uiterste hoeken een afwatering deze wil wel eens verstopen met blad of ander rommel en dan stroomt je het water via het het interieurfilter/kachel naar binnen die zwarte kap daaronder moet je zoeken
succes
17 jaar
Goedendag,
Dubbel geplaatst. Excuus hiervoor ik zag zojuist dit meer recente onderwerp langskomen.
Ik heb precies hetzelfde probleem geconstateerd bij mijn passat variant uit 1999. Ik dacht eerst aan de waterafvoer onder de accu. Een verschrikkelijk onhandig geconstrueerd rubber geval wat ik er nu uitgetrokken heb. De constructie ervan leidt gegarandeerd tot verstopping. Maar dat hiepl niet. Gisteren halve interieur gedemonteerd en mat omhoog gezet.
3 liter water gedweild uit mijn auto... Schrok me dood. Slang op voorruit gelegd en lekkage is duidelijk zichtbaar achter de ventilatorunit die achter het dashboardkastje zit. onder het interieurluchtfilter. Nu wil ik graag morgen het interieurluchtfilter zelf gaan vervangen. Er mist een stuk afdichting.
Ben vaardig met werken aan auto's. Heb als enige twijfel hoe je die (watergeleidings)plaat onderaan de ruit eraf moet halen. Die zit in de weg om goed te kunnen werken.
Men zegt met beleid trekken. Maar is dat gewoon naar onderen toe in het verlengde van de ruit?? Ik heb al wat zitten proberen na demontage van de ruitenwissers etc. maar het ding zit behoorlijk vast... Wat en hoe dat het beste aan te pakken??
Ik zou het erg op prijs stellen ervaringen en/of tips hiervoor te horen zodat ik aan de slag kan.
met vriendelijke groet
Rob de Ruiter
17 jaar
Die plaat moet naar boven losgetrokken worden (haaks op de voorruit),ik begin altijd aan de kant waar het interrieurfilter zit.
Maar pas op,hij breekt heel snel,zeker met deze kou,dus voorzichtig vanuit de hoek omhoog trekken.
Ricky,
Dank!
De meningen verschillen wat. Men noemt naar beneden trekken en naar boven. Ik begin gewoon met naar beneden en als dat niet lukt...:O)
Ik vind het niet zo erg als de plaat breekt... Ben eerder wat bevreesd voor beschadiging van de voorruit...
Groet
Rob
17 jaar
[quote=rob.r]Dank!
De meningen verschillen wat. Men noemt naar beneden trekken en naar boven. Ik begin gewoon met naar beneden en als dat niet lukt...:O)
Ik vind het niet zo erg als de plaat breekt... Ben eerder wat bevreesd voor beschadiging van de voorruit...
Groet
Rob[/quote]
Doe maar eerst naar boven..
Hey,
Heb bij mij de lekkage opgelost.\
Heb zelf een polo maar denk dat passat bijna het zelfde is.
Die zwarte kappen moeten eraf.
Als je voor de auto staat de linker zit bij mij het interieurfilter.
Aan de rechter kant als je der voor staat die kap moet je eerst de ruitenwisser eraf halen.
Eerst haal je je voorruitrubber der af en dan zie je op beide kappen van die zwarte dopjes zitten kun je in het midden dat zwarte pennetje naar beneden drukken en dan kun je de kappen er zo af trekken zonder te knappen of schade.
Dan haal je je interieurfilter eraf en die zwarte kap waar het filter in ligt met 2boutjes gemonteerd zo los te draaien.
Haal je ff goede kit en dan zet je die zwarte bak goed in de kit.
Ga dan even naar de vw dealer en haal een nieuw filter kost 11euro heb gister nieuwe gehaald!!!!!!!
Dan zet je alles weer in elkaar en is het probleem verholpen. (tenminste bij mij nu wel)
Groet Roy
[quote=rob.r]Dank!
De meningen verschillen wat. Men noemt naar beneden trekken en naar boven. Ik begin gewoon met naar beneden en als dat niet lukt...:O)
Ik vind het niet zo erg als de plaat breekt... Ben eerder wat bevreesd voor beschadiging van de voorruit...
Groet
Rob[/quote]
17 jaar
Goedendag allen,
Ik ben ermee bezig geweest. Ik had een nieuw filterhuis gehaald met bijbehorende pakkingen. Allereerst het probleem van de watergeleider, ook wel genoemd "parafan" door de dealer (vreemde naam...)
Deze ging er met geen mogelijkheid vanaf. Ik had het bij de dealer ook nog eens gevraag aan monteurs en die zeiden ook dat het makkelijk zou gaan. Nou integendeel....!
Ik kreeg het kreng met geen mogelijkheid los getrokken. Toen wat inkepingen gemaakt en het brede deel eraf gebroken om beter bij de eigenlijke strip te komen waar het mee vast zat. veel gedoe en gemor. Het was er niet af te trekken. Ja voor een klein gedeelte maar niet verder dan begin van de accu (vanaf bijrijderszijde bekeken)
E.e.a. heeft geleid tot het moeten toepassen van redelijk wat kracht en dat is ook ten koste gegaan van de voorruit... een scheur erin.... :o/ &%$#"!(&!!!
Gelukkig heb ik goede contacten met een glasfirma en kost het me niet het gehele bedrag voor de ruit (ca 285,- incl BTW en montage). wel balen...
Maar goed. hoe komt dat nou? Uiteindelijk bleek dat de strip die onder de ruit schuift meegelijmd was met de ruit. Kansloze zaak dus. Het lijkt erop dat dit vanaf de fabriek zo is want die lijmrand is heel gelijkmatig. Ziet er niet uit als een vervangen rand. Die lijm is behoorlijk sterk, vandaar dat de strip er met geen mogelijkheid uit te krijgen was! Is dat niet het geval dan moet die watergeleider er inderdaad makkelijk af te krijgen zijn.
Volgende week nieuwe ruit en dan een nieuwe watergeleider. Ik hoop van harte dat de lekkage is opgelost. De afdichting van de interieurfilterbak was helemaal vergaan/sponzig geworden dus dat kan zeker de lekkage verklaren...
Ik hou jullie op de hoogte.
Nogmaals dank voor de tips.!
Rob
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar