close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: vw polo aut. vermogenverlies en schakeld laat

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Heb een polo met 66000km heb hem nieuw gekocht meer en heeft alle onderhouds beurten gehad bij de dealer.
bij de 65000km kreeg ik een vermoeden dat ik vermogenverlies had.
ook zuipt hij benziene, op 45ltr draai ik zo'n 300km.
Doet ie al heel lang en ben ermee naar dealer geweest die vertelden mij dat het normaal was omdat het om een automaat gaat???

Nu schakeld de motor heel erg laat en draait hij veel te veel toeren (bij normaal optrekken)
zou ik snel willen optrekken slaat de motor in de begrenzer en ook wil hij niet naar de laatste trap ca. 90 km per uur (harder wil hij ook niet)
Zou ik bijvoorbeeld 60 rijden en willen accelereren, dan schakeld de versnellingsbak een trap terug en zit meteen in de begrenzer.

bij de dealer de computer uitgelezen en gaf aan dat de ditribute niet op tijd stond. na onderzoek (uit en inbouwen distributieriem)
is het probleem echter niet verholpen.

ook geeft de comp. geen storingen meer aan.
stationair loopt de motor normaal.

Geplaatst door

tubbie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou eerst olie van de bak laten verversen,anders is de bak overleden denk ik.
Misschien is er ook een basisafstelling van de bak die je zou kunnen uitvoeren.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

probleem is inmiddels verholpen...

Bleek de katalysator te zijn in het spruitstuk die zat helemaal dicht.
heb er echter al zo'n 2 jaar mee rond gereden want toen al eens gehad dat de motor vemogen verlies had en begon te zuipen.


wel jammer dat ik nu bij de VW dealer in LWD een rekening krijg van de distributieriem 160,- en voor het leeg kloppen van de kat. 200,-
terwijl ik er voor een jaar terug ben geweest hé, omdat hij zoveel benzine verbruikte

tubbie 0

17 jaar

Maar je hebt in ieder geval weer een nieuwe riem (wat echt niet te vroeg is voor deze motoren,spanrollen gaan namelijk vaak stuk).
Wel jammer ja dat je er al voor geweest was en dat ze het nu pas ontdekken.Had naar mijn idee sneller opgelost kunnen zijn.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.