Volkswagen Polo: Oude koelvloeistof hoe herken je dit

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik heb nu al 5 maanden een polo Sedan 1.4 in bezit.

Nu denk ik steeds aan de koelvloeistof niveau. Omdat bij eertst op 70 zat en nu zit hij voorbij de 90 en dan hoor ik de koeling werken.

Heeft ditmet de veroudering van koelvloeistof te maken olf met iets aanders?

Wat ook veranderd is dat bij het starten op stationair
de toerenal niet hoger kom dan de 1. Toen ik 'm kocht sloeg hij over de 1 toerental.

Weet iemand een en ander?


Gr. Hans

Sedan

Geplaatst door Sedan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

het probleem zit hem in de koelvloeistof tempratuursensor, deze vervangen en het probleem is opgelost.

paul,

Sedan (0), 17 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie Paul,

Kan je dit zelf doen of moet ik dit door een proffess. doen?


gr

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

opzich zou je dit zelf kunnen doen, kwestie van lipje wegtrekken oude sensor verwijderen nieuwe plaatsten. doe dit wel bij een koude motor. nadien koelvloeistof weer op peil brengen.

paul,

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dag Hans

Die 70 en 90 heeft niets met het niveau te maken, wel met de temperatuur van het koelwater en dat is zo OK. Boven de 90/100 graden zal idd. de koelfan aanslaan. Het koelwaterniveau is uiteraard wel belangrijk en kan gecontroleerd worden onder de motorkap in het kunststoffen expansietankje. Hier moet het niveau tussen MIN en MAX staan.
Wat betreft het toerental: toerentellers zijn nooit helemaal 100 % zuiver. Als de auto verder goed aanslaat en netjes blijft lopen, zou ik me hier voorlopig geen zorgen over maken.

Gr.

Sedan (0), 17 jaar geleden

opzich zou je dit zelf kunnen doen, kwestie van lipje wegtrekken oude sensor verwijderen nieuwe plaatsten. doe dit wel bij een koude motor. nadien koelvloeistof weer op peil brengen.

paul,)))

Lipje wegtrekken??? sorry hoorHAHAH maar daar ben ik echt een leek in.


gr. hans

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

tempsensor zit in een mondje en geborgt met een lipje/clipje (geef het maar een naam) indien je het ziet begrijp ook wat de bedoeling is.

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img149.imageshack.us/img149/66/g2...[/img][/url]

als voorbeeld

paul,

Sedan (0), 17 jaar geleden

Thanx,

Maar is het ook normaal als hij voorbij de 90 is en je hoort de koeling draaien.
Je doet de motor uit. En daarna gaat de koeling nog effe doordraaien en slaat na enkele seconden weer uit.

Daarna doe ik de motor weer aan en hoor ik dat de motor moeite heeft om aan te slaan.

Of is dit normaal bij een warme motor??


gr. Hans.

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

De schakelaar die de koelfan aanstuurt, is temperatuur geregeld. De fan blijft dus lopen totdat het koelwater voldoende is afgekoeld. Dit kost redelijk stroom dus als je accu niet al te sterk is, kan dit soms problemen met starten geven.

Gr.

Sedan (0), 17 jaar geleden

Thanx voor je antwoorden Petje57 !!!

Maar hoe betrouwbaar is het groene lampje op de accu dat hij oke is?
Kan ik testen of de accu nog goed is buiten het groene lampje om?

Ik vraag me eigenlijk af of een zwakke accu met het moeilijk starten van de motor te maken heeft heeft?


gr. Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.