Volkswagen Golf II : lekkage achter de waterpomp en slippende koppeling

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GTS

Heren,

Ik heb mijn auto laten maken ( niet door een garage (helaas!!)maar door en stel prutsers ) en heb er spijt als haren op mijn hoofd ervan. ik ben zelf een redelijke amateur hobby sleutellaar maar door de komst van een baby ontbreekt de tijd hiervoor (helaas).

Toen ik de auto terug kreeg viel mij gelijk op dat de bovenkant van de luchtfilter vet was van de aanslag van koelvloeistof en dat er een rafel aan de V-snaar hing en dat er druppels koelvloeistof naast de radiateur lagen ??? Hier voor was dit echt droog en géén ravel ! Ook was het koelvloeistof niveau net te laag. Ik heb zelf vandaag de riem vervangen maar achter de waterpomp lekt het?! De pomp heb ik 6 jaar geleden vervangen bij een kilometerstand van 288.000, is deze versleten of lekt hij erachter door ...............( volgens mij hebben ze ernorm met de auto geraced maar kan dat niet bewijzen helaas)

De koppeling hebben ze gesteld maar als je op de snelweg ronde de 130 gas geeft gaat deze slippen. Is deze te strak gesteld......? koppeling en drukgroep, lager en een SPLINTERNIEUWE VERSNELLINGSBAK zijn vervangen bij 275.000 hij staat nu op 355.850. De auto heeft hiervoor géén problemen gehad met de koppeling en bijna altijd op de snelweg kilometers gemaakt.

Ik denk dat ik toch wéér zelf aan de slag moet, wat is het beste optie, waterpomt eraf halen en zelf de koppeling afstellen. Kunnen jullie mij uit de brand helpen. Hoor graag tips van jullie.

Met vriendelijke groet,

Roland

vw-hobby

Geplaatst door vw-hobby (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, heeft het koppelingspedaal wel vrije slag ?

Groet Jan227

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Jan, hij pakt op het allerlaatste. Betekend dat (de vrije slag) de kort is? Hoe kan ik deze langer maken ............?

Die lekkage ............misschien is het wel een slangetje die ergens lekt??? Hoop ik, tips wat die lekkage betreft.................

Roland

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

wat die lekkage betreft daar moet je gewoon effe onderkruipen en bekijken,die kabel kun je toch gewoon afstellen door het moertje op de uiteinde van de kabel,vrije slag moet ongeveer 2 cm zijn

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

lekkage klacht nummer 1 is het watermondje voor op de kop, knapt of pakking gaat kapot. lekt ie achter de waterpomp vandaan dan is het de o-ring tussen waterpomp en blok. waterpomp moet je dan loshalen. boel wil wel eens ingerot zijn, dan bied vloeibare pakking van goede kwaliteit uitkomst.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

je koppeling moet ongeveer een centimeter of 2 vrijeslag hennen
en de lekkage is met de moderne op siliconen rubber pakking snel en simpel op te losen
als je idd redelijk handig bent kom je er met sleutelen wel uit
en die prutsers????
beun de goedkoop hazen
en dan is goedkoop voor hun

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Ik heb onder de auto gekeken en het is waarschijnlijk het "watermondje"? Ik ga morgen de pomp losmaken en kijken of ik het kan oplossen met goede pakking of siliconenkit, kan ik gelijk kijken of de ring erachter nog wel goed is je weet het nooit.

Vrije slag 2 cm, oké bedankt ik ga het wieltje terrug draaien. Weer iets anders, de stelbout van de dynamo is goed maar het draad van de dynamo is niet goed ?!? Hoe kan je dit het beste oplossen, die bout die erin zit doorzagen en een langere met een bout aan de ander kant bevestigen of is dat géén goed idee.

Alvast bedankt voor de tips heren.

Gr, Roland

Hans4040 (305) PRO, 15 jaar geleden

wat betreft de stelbout: langere bout met 2 moeren ( 1 moer voor en 1 moer achter de dynamo)

mvg,
Hans.

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Hans, doorzagen en een langere dus gebruiken........., de bout zit vast, hij trekt zo dat wieltje aan.

Roland

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Heb de lekkage verholpen, was volgens ons ( pa 75 en ik )toch het rubber van de waterpomp. Dealer was niet open en div. bedrijven hadden het onderdeeel niet. Alles goed schoongemaakt de ring met een speciale siliconenkit teruggeplaats. Was nog even spannend want het lekte nog even toen het nog niet hard was.

Dynamo wieltje met een boutje erachter gemonteerd, zit goed en van de week nog even weer controleren. Koppeling werkt ook weer perfect, heb het met moeite weer terug kunne draaien het stel wieltje. Het rubbers is wel een klein beetje gescheurd, alles wel weer goed ingevet.

Dus, volgende x .................... zelf doen wat een stel prutsers 1e klas!!!!!!

Heren, nog bedankt en tot de volgende x.

Roland

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

ik ben bang dat je wp toch weer gaat lekken dit had je beter een dagje kunnen laten uitharden

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Oke, ik wacht het wel af. Hij kan nu een dagje rusten..

Roland

vw-hobby (0), 15 jaar geleden

Robby, je hebt gelijk gekregen, ik heb een nieuwe ring gehaald .

Wat anders, de ruiten wisser achter deed het niet. Na de zekering te hebben vervangen deed deze het weer, alleen als ik de sproeier voor probeer krijg ik geen water op de voorruit. Wat is het meest logisch na de zekering, pompje of blokje bij de zekeringkast. Als het bij de zekeringkast is, wel nummer moet ik dan vervangen.

Gr, Roland

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je de kabelboom naar de achterklep al op breuken gecontroleerd? Dat kan rare storingen geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.