auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I: gescheurde uitlaatspruitstuk

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 2h

hi ik heb een golf cabrio met een 2h motor cabrio isafgekeurd op een scheur(lek in het uitlaatspruitstuk ) wou dit laten reaparen door de dealer maar kost me minimaal 300 euro aan uren en dan heb ik nog niet eens een anders spruitstuk heb nu op marktplaats een spruitstuk gevonden voor 125 euro kan iemand mij vertellen of dit zelf te doen is ik heb geen brug waar de auto op kan staan dus is dit zo te doen of kan ik beter het werk uitbesteden (ik heb geen twee linker handen )


groetjes wallie

Geplaatst door

hoffmann (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

met 1 linker en 1 rechterhand moet het lukken.
Kijk onder de motorkap en beslis zelf of je er aan begint of niet.
Gebruik wel nieuwe pakkingen.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

ok thnx zal zeker lukken dan maar zag wel dat je er moeilijk bij kwam omdat de injectie inlaat er boven ligt

hoffmann 0

16 jaar

kijk uit met afknappen bouten van uitlaatsspruitstuk

vraagje 0

16 jaar

Autodata geeft hiervoor 1,30 uur op.
valt wel mee dus.......

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

[quote=vraagje]kijk uit met afknappen bouten van uitlaatsspruitstuk[/quote]
inderdaad, bij koude motor eerst even de bouten inspuiten met WD40 en uurtje laten inweken

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

ok dus die 300euro aan uren is dus sterk overdreven

hoffmann 0

16 jaar

[quote=Hans4040]Autodata geeft hiervoor 1,30 uur op.
valt wel mee dus.......[/quote]
In ideale omstandigheden(alle juiste gereedschappen+hefbrug enz...)en in mijn dromen ben ik(soms)superman...

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=hoffmann]ok dus die 300euro aan uren is dus sterk overdreven[/quote]
Mocht het bij die 300,- blijven mag je spreken van geluk. In sommige gevallen breken de bouten van het spruitstuk en kan de cilinderkop eraf.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ooit heeft er iemand een MIG/MAG lasmachine uitgevonden; hoera wat een superding. Accu los, auto even op de brug, voorpijp er af, en je kunt overal bij waar je bij moet. spruitstuk lekker aan de kop laten zitten. Het is gietstaal en redelijk lasbaar. dichtschijten en klaar. Al meerdere succesvol gerepareerd zo, en niet meer terug gezien met lekkage....... (hij scheurt tussen cilinder 2 en 3 aan de onderzijde)


haal je hem er af, zorg dan voor een lange goed passende kwaliteits inbusdop voor de bouten van het inlaatspruitstuk, anders begin je daar al met kloten. Boor krijg je er niet achter, dus ronddraaien betekend meteen kop demonteren

audia4 0
badge

16 jaar

ok thnx ik denk toch dat ik het zelf eraf ga halen want las apparaat en brug heb ik helaas en ik denk dat de garage waar die gekeurd is hem alleen maar wil vervangen dus het word eraf halen dan moet ik dus altijd eerst het inlaatspruitstuk verwijderen en dan kan ik makkelijk bij het uitlaatspruitstuk bedankt voor de info

hoffmann 0

16 jaar

[quote=hoffmann]ok thnx ik denk toch dat ik het zelf eraf ga halen want las apparaat en brug heb ik helaas en ik denk dat de garage waar die gekeurd is hem alleen maar wil vervangen dus het word eraf halen dan moet ik dus altijd eerst het inlaatspruitstuk verwijderen en dan kan ik makkelijk bij het uitlaatspruitstuk bedankt voor de info[/quote]
Vriendelijk advies om de raad van Harry op te volgen(als de scheur onderaan zit)en iemand te zoeken met hefbrug en lastoestel.Heb je het stuk van marktplaats al? of al echt gezien?Hopelijk is dat wel degelijk goed en niet gescheurd of kromgetrokken.Ben toevallig bezig aan zelfde "klusje" bij Golf IV 1.8 cabrio /98 ANN motor,waar 1 draadeind afgebroken zat in cil.kop(met vise-grip kunnen losdraaien !)en zelfs met hefbrug en alle materiaal is dit geen kado.(geen scheur,maar pakking lek )Als je er toch zelf aan begint,voorzie maar nieuwe in-en uitlaatpakkingen+draadeinden+koper moeren.Opgelet met inlaatpakking,want er loopt koelwater door inlaatspruitstuk.M vr gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

ok thnx nee heb het nog niet gezien zou het vandaag eigenlijk op gaan halen maar wel een eind rijden dus als het niks is weer voor niks gereden vraagt er ook 125 euro voor nou zag ik op marktplaats nieuwe spaghettie spruitstukken voor 199 weet ik natuurlijk wel zeker dat ik een goeie heb alleen dan nu nog de boel los halen net nog ff onder de kap gekeken en idd komt er moelijk bij van af boven weet ook niet waar de scheur zit hoor idd wel iets maar kan niet traceren waar de scheur zit wat ik trouwens wel raar vond is dat ik alleen aan de onderkant van me inlaat spruitstuk bouten zie en voel boven zie ik geen bouten want denk idd dat deze er af moet om de uitlaatspruitstuk te vervangen

hoffmann 0

16 jaar

[quote=hoffmann]ok thnx nee heb het nog niet gezien zou het vandaag eigenlijk op gaan halen maar wel een eind rijden dus als het niks is weer voor niks gereden vraagt er ook 125 euro voor nou zag ik op marktplaats nieuwe spaghettie spruitstukken voor 199 weet ik natuurlijk wel zeker dat ik een goeie heb alleen dan nu nog de boel los halen net nog ff onder de kap gekeken en idd komt er moelijk bij van af boven weet ook niet waar de scheur zit hoor idd wel iets maar kan niet traceren waar de scheur zit wat ik trouwens wel raar vond is dat ik alleen aan de onderkant van me inlaat spruitstuk bouten zie en voel boven zie ik geen bouten want denk idd dat deze er af moet om de uitlaatspruitstuk te vervangen[/quote]
bouten van het inlaatgebeuren zijn inbussen in een kamer...... vandaar mijn advies een lange inbus dop te hebben. Even met een spiegeltje kijken......
Bouten van de uitlaat kun je aan de bovenzijde de moer van doorhakken, als de inlaat weg is. (weet je zeker dat je die tapeinden heel houd) Onderzijde is een blijft een gok, met een beetje geluk draai je ze er met tapeind en al uit. Bij terugplaatsen alles vernieuwen, dus ook eventueel uitgedraaide tapeinden niet meer gebruiken.

audia4 0
badge

16 jaar

oke thnx nou ik ga de gok gewoon wagen word vervolgt


bedankt voor jullie info

hoffmann 0

16 jaar

hi probleem opgelost bleek dus helemaal geen scheur te zijn ik was begonnen met het loshalen van de boten de eerste vier gingen super makelijk zonder dat ik me inlaat hoefde te verwijderen daarna begon ik bij boutjes 7 en 8 dus helemaar rechts wat bleek deze zaten helemaal los ik kon ze nog een x aantal slagen vast draaien daarna alles weer terug gezet en probleem verholpen nu maar weer terug naar de keuring

hoffmann 0

16 jaar

Toch nog een paar bedenkingen:geen juiste diagnose gesteld.Is een verschil tussen een scheur en een(of meerdere)lekke pakkingen.Ik hoop voor jou dat de pakkingen dicht blijven na het aanspannen v/d moeren.Pakkingen die een tijd los zitten,durven inbranden en bij aanspannen breken.M vr gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

Het lek is dicht.......probleem voor nu opgelost.
we gaan niet zitten doemdenken wat er allemaal KAN gaan gebeuren.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

we zullen aanstaande donderdag afwachten want dan moet ie op nieuw naar de keuring maar wat me wel opvalt is dat ik nu meer geluid heb uit me einddemper

hoffmann 0

16 jaar

" wat me wel opvalt is dat ik nu meer geluid heb uit me einddemper "

logisch ..........alles gaat nu naar achteren.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

even voor het vervolg van het verhaal de auto is goed gekeurt co was 0,24 en mag stationer 1,5 hebben zei hij


dus kan er weer een jaartje tegen aan

hoffmann 0

16 jaar

Leuk om te lezen.M vr gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

maar is 0,24 niet een beetje te arm afgesteld vind zelf dat ie stationer niet zo lekker loopt iets te laag vind ik zelf en schommelt

hoffmann 0

16 jaar

0.24 is te arm, moet tegen de 1 zijn stationair.

audia4 0
badge

16 jaar

ok dus weer ff terug gaan want kan dit zelf niet op gevoel doen toch?

hoffmann 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.