Als mijn motor koud is lijkt of de uitlaat lek is, volledig onderzocht.
Maar er is niks te vinden van lekkage's.
Onderzochte onderdelen :
Uitlaatspruit-stuk gasdicht.
Van spruitstuk tot eind demper gas dicht.
Maar als de motor warm wordt rond 70 a 90 graden dan is het weg wat kan het zijn.
De hydraulische kleppenstotters hoor je begin starten erg tikken na 10 sec dat de motor loopt is dat weg.
Er wordt gebruik gemaakt van de juiste olie zowel 10w40 als 5w40 is het hoorbaar.
Ik denk misschien dat de klepstotters mee te maken heeft voorzowel tikken als het lekkende uitlaat geluid.
Oja de olie druk bij hoge toerental als de motor volledig op temp is is de druk niet meer dan 1.2 bar(4000r/min) en bij stationar 0.3 bar(900r/min)
Bij koude motor is het 3 bar(4000r/min).
Heb gehoord dat bij sommige de oliepomp na enige tijd slecht gaat werken en 650/700(r/min) begint de olie lamp te knipperen bij mij is in dit geval ook.
Kent iemand deze problemen enof opgelost dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
carterpan uitbouwen en de zeef op de aanzuigbuis van de pomp nazien of deze dicht zit
Ik zou er ook niet al te lang mee doorrijden, kan nooit goed zijn een te lage oliedruk.
19 jaar
Een gereviseerde oliepomp en set kleppenstotters en het doet het weer goed.
Er zat op de oude pomp 0.90 MM speling op en de lagers van de tandwielen waren ingelopen.
Er mocht max van de fabriekant 0.20 MM speling op de tandwielen zitten.
Er was verder geen slijpsel gevonden
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar