Volkswagen Polo: lekken bij v-snaar

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hallo,

ik heb een vw polo uit 1996 1.4 benzine 44kw.
en hij lekt sinds gisteren bij de v-snaar en stuurt nu ook zwaar en hij maakt een kraak piep geluid.

mijn motor is ook heel warm.

hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is.

MVG.

dannyy877

Geplaatst door dannyy877 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt er op dat je ergens een defecte riem hebt of een defecte/lekke stuurpomp.

dannyy877 (0), 12 jaar geleden

bedankt voor u reactie, ik ga kijken wat ik er aan kan doen.

ik wens u fijne feestdagen en een gelukkig 2012.

mvg dannyy877

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

De motor wordt ook warm zeg je?
De lekkage is dat geen koelvloeistof dat via de waterpomp op de snaar lekt.
Aan de kleur en samenstelling kun je zien wat het is.
donderrood / zwart is het olie
Blauw/groen en dun als water koelvloeistof.

prietje (0), 12 jaar geleden

Euhm wat lekt er bij de v-snaar precies voor vloeistof? olie/koelwater/olie stuurbekrachtigingsolie?

Als er bijv. olie op de v-snaar lekt dan kan de snaar gaan slippen over de poelie van de stuurbekrachtiging en gaat sturen daarna zwaar omdat de pomp v/d stuurbekrachtiging niet meer wordt aangedreven.
En rare geluiden kan daardoor ook.
Heet worden van de motor kan ook omdat de poelie van de waterpomp waarschijnlijk ook niet meer wordt aangedreven.

Kijken of de v-snaar draait terwijl de poulies stil staan.

prietje (0), 12 jaar geleden

@kaleido 1

VW heeft vaak ook rode koelvloeistof, het type G12.
Dat kun je verwarren met rode kleur hydraulische olie van de stuurbekrachtiging, tenzij je er aan ruikt.

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

Je hebt gelijk piet is natuurlijk wel een stuk dunner , ik denk dat het verschil wel tezien is .
Prettige feestdagen.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=prietje]Heet worden van de motor kan ook omdat de poelie van de waterpomp waarschijnlijk ook niet meer wordt aangedreven..[/quote]
Dat laatste kan dus niet. De waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem. Als die defect is, loopt de motor niet meer..........
S.v.p. niet met losse flodders schieten maar pas reageren als je zeker weet hoe de vork aan de steel zit. De TS wordt anders alleen maar op het verkeerde been gezet en daar schiet niemand iets mee op.

prietje (0), 12 jaar geleden

[quote=moderator][quote=prietje]Heet worden van de motor kan ook omdat de poelie van de waterpomp waarschijnlijk ook niet meer wordt aangedreven..[/quote]
Dat laatste kan dus niet. De waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem. Als die defect is, loopt de motor niet meer..........
S.v.p. niet met losse flodders schieten maar pas reageren als je zeker weet hoe de vork aan de steel zit. De TS wordt anders alleen maar op het verkeerde been gezet en daar schiet niemand iets mee op.[/quote]
Hallo mod,

Ik weet even niet welk type blok t.s. heeft? AFH of ouder, wegens niet vermeld.

In mijn Polo (en Caddy) werd de waterpomp zeker weten aangedreven door een v-snaar.
Niet door de distributieriem...

Distributieriem liep over: nokkenassen/krukas/injectiepomp-poelie.

Platte riem deed: Krukas/dynamo/airco-poelie.

V-snaar deed: krukaspoelie/stuurbekrachtigingspoelie/waterpomppoelie.

Zomaar iets roepen is hier dus NIET aan de orde, evenals ts op een verkeerd been zetten.
Dit roepen slaat mijn inziens nergens op.

Olie op een v-snaar kan zeker leiden tot uitval koelwaterpomp en stuurbekrachtiging.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.