close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: lekstroom bij tijd en wijlen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 l tdi

bij tijd en wijlen loopt accu geheel leeg, kan zomaar 2 weken goed zijn, en kan zomaar in 2 dagen helemaal leeg zijn, accu is vernieuwd!

Geplaatst door

karel66 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, heeft de auto electrisch bediende schuifdeuren ? Mogelijk dat er een deurslot af en toe hapert. Boordnet registreert dat een portier open staat, terwijl deze wel degelijk dicht zit, waardoor de can bus niet in rust gaat , hetgeen leidt tot overmatig stroomverbruik. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

10 jaar

Jan227,

Heeft geen electrische schuifdeuren.
Centrale vergrendeling van de achterklep werkt niet ( te bedienen met sleutel ).
Tijdens een rit met navigatie (geplugd in de cigarettenaansteker) valt af en toe de navigatie uit, moet opnieuw ingesteld worden en werkt weer.
De achteruitrijcamera (draadloos) Licht af en toe op, terwijl het lcd schermpje op standby staat maar de lekstroom was al aanwezig voordat de camera is ingebouwd.

mvg karel.

karel66 0

10 jaar

Hallo, mogelijk dat de cpv van de achterklep niet werkt omdat het slot niet weergeeft of de klep open of dicht is, waardoor overmatig stroom verbruik.

Probeer eerst te achterhalen wat er met de cpv van de achterklep aan de hand is, zit er misschien water in de stekker aansluiting van het slot ?

Groet Jan227.

Jan227 30
badge

10 jaar

Jan 227,

Jan, je hebt het waarschijnlijk bij het goede eind.
De cpv van de achterklep heeft het nooit gedaan, zolang ik de bus heb.
Ik heb de stekker achter van de cpv losgemaakt en los laten zitten.
Bij de accu, tussen de massaklem en pool meet ik nu 0.1 amp. op de multimeter.
Ik zal morgen nog een paar keer meten en woensdag nog een keer en als het dan hetzelfde blijft, zal het waarschijnlijk ( op de cpv van de klep na ) wel goed zijn.
Ik laat je nog weten over het verdere verloop.

MVG karel.

karel66 0

10 jaar

Jan 227,

Ik heb nog verschillende keren gemeten en alle zekeringen er een voor een eruit gehaald.
blijft ontladen.
Afgelopen maandag had ik nog genoeg stroom om te starten en heb de motor +/- 15 min laten draaien.
Vandaag een amp. tang geleend en om de massakabel gezet, meting; 0,2/0,3 milli ampere.
Snap er niks meer van!

MVG Karel.

karel66 0

10 jaar

Hallo, wordt de accu wel goed bijgeladen ? Om dit te controleren dien je een meting te doen tegelijker tijd met en stroom tang en een volt meter en dan zoveel mogelijk verbruikers ingeschakeld.

Wat is het bereik van de gebruikte stroomtang ? Als dit te groot is , dan kun je volgens mij lekstromen niet nauwkeurig genoeg meten.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

0,2/0,3 milli ampere is geen enkel probleem en mag er gerust zijn. Zou inderdaad eens even kijken of de accu nog wel goed word bijgeladen. Even accu doormeten met lopende motor.

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Hallo, zit er toevallig een radio in de auto die een TIM functie heeft, dus inschakelt zodra er verkeersberichten zijn ? Groet Jan227.

Jan227 30
badge

10 jaar

Jan 227 en Maikel.

Nog maar eens alles gecontroleerd, accu=goed,laden=goed, radio eruit gehaald, binnenverlichting eruit gehaald, sigarettenaansteker eruit gehaald, met zwakke accu ( zodat het spiraaltje van de gloeiers gaat knipperen ) gaan rijden, na 25 km spiraaltje knippert niet meer, accu voldoende bijgeladen. Nog eens gemeten, afname op de multimeter 1.9 milli ampere.
kunnen jullie mij vertellen of ik zonder problemen er een massaschakelaar tussen kan zetten?
Dan blijf ik in elk geval toch spanning houden om te starten.
En wil ik jullie hartelijk danken voor het advies en meedenken.
En heb je nog suggesties, jk hoor ze graag van jullie.
Bedankt Karel.

karel66 0

10 jaar

Uit eerdere berichten weliswaar van andere modellen begreep ik dat er een wachttijd is alvorens verbruik te meten in ruststand. Ivm (comfort)module die onnodige verbruikers uitschakelt na een tijd rusten. Hoe lang heb jij gewacht met het meten? Voor de zekerheid zou ik meten na uitzetten v/d auto en na plm half uur of iets langer(wel zorgen dat je de deuren ed niet meer hoeft te openen, anders zal de module actief worden). Komt daar een verschil uit? Zo nee zou het wel eens daarin kunnen liggen. Wat massa schakeling betreft, lijkt mij het geen goed idee ivm gasklep ed. die zouden dan opnieuw ingeleerd moeten worden ivm de juiste werking.

voyager 0

10 jaar

Hallo, hetgeen je schrijft (met zwakke accu ( zodat het spiraaltje van de gloeiers gaat knipperen ) gaan rijden, na 25 km spiraaltje knippert niet meer, accu voldoende bijgeladen) kan ik niet goed volgen.

De status van het voorgloei lampje zegt namelijk niets over de ladingstoestand van de accu, eventueel wel over een storing in het motorregelapparaat.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

voyager.

Meting geschiede na +/- 10 a 12 uren.
Als de massakabel los ligt heb je toch in feite hetzelfde effect als met een massaschakelaar?

MVG Karel.

karel66 0

10 jaar

Jan 227.

het schijnt zo te zijn, dat als de accu weinig spanning heeft of in slechte staat verkeerd, het motormanagement lampje begint te knipperen, wat blijkbaar bij de t4 het gloeispiraallampje zou zijn.
Ik heb het zelf nu ook pas voor het eerst gezien. Ik kan er verder ook geen zinnig woord over zeggen.

MVG Karel.

karel66 0

10 jaar

Hallo, die theorie kan ik niet beamen, laat de auto eens uitlezen, alhoewel dat waarschijnlijk geen resultaat zal opleveren mbt het stroomverbruik.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

Jan 227.

Ik heb de storing in het stroomcircuit gevonden.
Ze hebben er eens een modeficatiekabel van de binnenverlichting ingezet, die waarschijnlijk tijdens het installeren ervan een beschadiging heeft opgelopen, de garage waar dit gebeurd is getuigd niet van professialliteit.
Ik had bij een autohandelaar een snap-on apparaatje kunnen lenen waarmee je de stroom door de zekering kunt meten.
Dat lukte vrij snel, bij de 2e zekering was het al kassa, zekering eruit en alles bleef goed.
Ik heb er een schakelaartje tussen gezet ( dan hoef ik geen bekleding te demonteren ).
Dan heb ik tijdens gebruik, gewoon binenverlichting en achteruitrijcamera en zet het uit bij geen gebruik.
Jan en anderen bedankt voor raad en meedenken.

MVG Karel.

karel66 0

10 jaar

Hallo, mooi dat het is opgelost. Bedankt voor de feedback. Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.