282 bezoekers online

Volkswagen Golf 2001: lekstroom op zekering 38

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ALH, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van lekstroom op zekering 38? Op de zekering meet ik ca. 2 mA. in ruststand. Het gevolg is dat na vier dagen de accu onvoldoende startcapaciteit heeft.
Op de zekering zit oa de binnenverlichting en de centrale slotvergrendeling. Als ik de zekering los haal en weer terugdruk hoor ik een relais klikken. Wie herkent dit?

jparent@live.nl

Geplaatst door jparent@live.nl , lid sinds 2 weken geleden

5 Reacties

0

oldford, 2 weken geleden

Als het verbruik in ruststand 2 mA is, dan is er na 4 dagen 192 mA verbruikt.
Dat is niets vergeleken met de accu capaciteit die een accu hoort te hebben.
Ofwel er is een andere lekstroom, dan wel de accu is vrijwel dood.

0

jparent@live.nl, 2 weken geleden

Dat is idd zo. De accu zit nog maar drie maanden in, nieuw gekocht. maar je weet maar nooit. Ik zoek ondertussen verder. Dank voor de reactie.

0

Siem Bijman, 2 weken geleden

Hoe meet je de lekstroom?
Wat je kunt doen is de zekering er een tijdje uitlaten. Als dit echt de boosdoener is dan moet je na 4 dagen nog gewoon kunnen starten.

0

jparent@live.nl, 2 weken geleden

De lekstroom meet ik met een multimeter op de zekering. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat de accu de boosdoener is. Op zich vreemd, want die is nog vrij nieuw. Geplaatst in november 2019.

0

kaleido 1, 2 weken geleden

Werkt je centrale portiervergrendeling zoals het hoort ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.