Wat zou de oorzaak kunnen zijn van lekstroom op zekering 38? Op de zekering meet ik ca. 2 mA. in ruststand. Het gevolg is dat na vier dagen de accu onvoldoende startcapaciteit heeft.
Op de zekering zit oa de binnenverlichting en de centrale slotvergrendeling. Als ik de zekering los haal en weer terugdruk hoor ik een relais klikken. Wie herkent dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het verbruik in ruststand 2 mA is, dan is er na 4 dagen 192 mA verbruikt.
Dat is niets vergeleken met de accu capaciteit die een accu hoort te hebben.
Ofwel er is een andere lekstroom, dan wel de accu is vrijwel dood.
Dat is idd zo. De accu zit nog maar drie maanden in, nieuw gekocht. maar je weet maar nooit. Ik zoek ondertussen verder. Dank voor de reactie.
4 jaar
Hoe meet je de lekstroom?
Wat je kunt doen is de zekering er een tijdje uitlaten. Als dit echt de boosdoener is dan moet je na 4 dagen nog gewoon kunnen starten.
De lekstroom meet ik met een multimeter op de zekering. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat de accu de boosdoener is. Op zich vreemd, want die is nog vrij nieuw. Geplaatst in november 2019.
4 jaar
Werkt je centrale portiervergrendeling zoals het hoort ?
Ik vermoed dat het euvel ibderdaad in de centale dueruvergrendeling zat. Het probleem lijkt spontaan opgelost. Wel iets om even in de gaten te houden natuurlijk.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar