Volkswagen GOLF 2001: Krukaslagerkap bouten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AZD, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Iemand een verklaring hoe dit zou zijn kunnen gebeurt, op dit moment bezig met het uit elkaar halen van de motor ivm olieverbruik. (liter per week.. 10w40)

Inmiddels de kop eraf, kleppen schoongemaakt en nieuwe klepseals erin.

Wil de zuigerveren ook vervangen misschien is het dan afgelopen met het olieverbruik..

Gisteren de carterpan eronder weg gehaald.

3x gebroken bout incl kop lag los in de carterpan, (van de krukaslagers) krukas bekeken en zie op het eerste gezicht geen schade's. iemand een verklaring voor dit gebeuren?

https://i.ibb.co/C0VMp2C/20200227-192851...

KJALMELO

Geplaatst door KJALMELO (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1350) PRO, 4 jaar geleden

Misschien al een keer eerder los geweest en verkeerd gemonteerd . Hoe voelt de rest van de krukas bouten , hoe zien de lager schalen er uit ?

KJALMELO (0), 4 jaar geleden

De rest van de krukasbouten zien er op het eerste gezicht goed uit, nog geen dop of sleutel op gehad.

Had vanmiddag geen typex bij de hand dus dat eerst even geregeld, morgen verder en meteen de lagerschalen bekijken.

Wel flink zijwaarste speling op de drijfstanglagers, maken ook een tikkend geluid. heb er een filmpje van:
https://www.youtube.com/watch?v=5b6pHDlL...

motor heeft inmiddels ruim 260 duizend km gelopen.

kaleido 1 (1350) PRO, 4 jaar geleden

Ik denk dat de veiligste en waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing , is een ander blok regelen . Auto is economisch totalos.

KJALMELO (0), 4 jaar geleden

Vandaag alles losgehaald, paar lagerschalen van de drijfstang hadden wel beschadiging.

Zuigers eruit gehaald en zien er eigenlijk nog prima uit.

ook alle zuigerveren gewoon los, niks vast gekoekt.

Vraag me toch wel af waar nu het abnormale olieverbruik weg komt .

https://i.ibb.co/jhcxZV7/20200301-133523...

https://i.ibb.co/xhHqG87/20200301-124448...

https://i.ibb.co/ZfLr2H3/20200301-133531...

kaleido 1 (1350) PRO, 4 jaar geleden

Caterventilatie verstopt , ovale cilinderbussen .

KJALMELO (0), 4 jaar geleden

Ik zelf heb de carterventilatie nooit verstopt gehad, weet natuurlijk niet of dit in het verleden al eens is gebeurt. kan je me hier meer over vertellen?

Kan je dat met zekerheid zeggen dan? Hoe en wat kan ik beste zelf of laten controleren?

Met een ander blok moet ik ook weer afwachten wat ik dan koop..

kaleido 1 (1350) PRO, 4 jaar geleden

Een verstopte caterventilatie of teveel carterdruk geeft ook veel olie verbruik .
Hoe erg zijn de kruktappen en lagers beschadigd , ook dit blok wordt een gok , gevoelsmatig .

KJALMELO (0), 4 jaar geleden

Zelf de carterventilatie wel 2x losgehad en schoongemaakt. ook in de winter altijd sludge onder de oliedop.

wanneer de motor lieo en ik de olievuldop verwijderde was er altijd een lichte druk te voelen.

Auto liep verder prima, trok ook nog goed op..

klepseals waren wel erg aan hun einde, sommigen kon je er zonder kracht te zetten vanaf halen.

kruktappen nog niet bekeken, lagerschalen van de krukas ook nog niet los gehaald.

zal zowiezo ook de zuigerveren nog nameten.

ovale cilinder bus kan ik dat nameten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.