auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GOLF 2000: Golf 4 start niet, geen contact met start motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AXP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Vanacht stond ik een geruime tijd stil op een parkeerplaats met een draaiende motor, zodat het niet te koud zou worden.

Op een gegeven moment maakt de auto een geluid alsof hij bijna uitvalt, geen energie meer heeft op te blijven lopen??

Ik zette de motor gelijk uit en wachtte 5 minuten om weer te starten. Dit lukte echter niet.

De lampjes gingen brandrn maar er wordt geen contact met de startmotor. Ik hoor een geluid dat klinkt alsof de accu leeg is.

Wanneer ik de sleutel van het contact haal, hoor ik een harde zoom onder de motorkap vandaan komen.

Na 15minuten weer geprobeerd de auto te starten, maar te vergeefs.

Nu heb ik geprobeerd de auto aan te duwen in de 2 en na een bepaalde snelheid de auto willen starten. Zoals mogelijk is wanneer de accu leeg is bij een benzine motor. Dit had geen enkel effect.


De auto heb ik naar huis geduwd en heeft 3 uur achter de acculader gezeten. Nu heb ik hem willej n starten en alweer gebeurt er helemaal niets anders dan bij het eerste mankement.

Help.

Geplaatst door

Bryanvdvelde22 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je zult moeten controleren of er wel een stuur stroom komt vanaf het contact slot.
zoek de start motor op deze zit bij kap pen vooraan.
neem de dunnen draad en meet daar of er stroom op komt met het starten.
krijg je daar stroom dan is de startmotor de oorzaak zo niet dan van af het contact slot de verbinding controleren.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

4 jaar

Ik heb geen stroommeter en weet niet precies wat de dunne draad is.

Heb je ook met startkabels geprobeerd?

Kan nl. ook zijn dat je accu of dynamo defect is en hij niet goed is opgeladen. Als je auto afslaat bij stationair draaien doordat de dynamo bv niet goed laadt dan raakt je accu leeg en slaat de motor af.
Als je wel stroom krijgt op die dunne draad en je zeker weet dat de accu vol is dan zou je eventueel op die stekker waar die dunne draad op zit op de startmotor rechtstreeks stroom vanaf de accu kunnen zetten om te zien of het je startmotor is.

memos 260
badge

4 jaar

Dynamo is half jaar geleden vervangen en er zit ook een nieuwe accu in van minder dan 1 jaar oud. Deze zijn denk ik beide onschuldig. Tevens doordat het acculampje gaat branden als de accu niet goed geladen wordt.

Bij poging van starten hoor je soms (de startmotor?) heel snel geratel. Alsof iets niet goed wordt aangegrepen. Dit is overigens niet elke keer zo. Nadat ik de sleutel van het contact heb gehaald, gaat het hele dashboard trillen en maakt een geluid alsof een heel veel papiertjes achter elkaar flapperen, zoals bijvoorbeeld bij een geld telmachine.

Wat is de dunne draad? De draad van de accu naar de startmotor?

Ratelen van de startmotor duid toch op te weinig accuspanning of een slechte verbinding in plus of min circuit , controleer de accuspanning , maar ja zonder meter begin je niet veel.

Hoe kom ik aan een spanningsmeter dan ?

Hij ratelt echt heel af en toe. Niet geleidelijk dus.

Gamma evt. Halfords enz. Hebben voor een paar euro een multimeter .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.