close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF 2002: P0420 & P0172

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Ik heb al een tijdje last van de foutcodes: P0420 (catalyst system efficiency below threshold bank 1) & P0172 (System Too Rich Bank 1). Wat is er al vervangen:
- EGR klep (met inleren) (Pierenburg)
- Lamda sensor voor en na katalysator (NGK)
- Katalysator (BM catalyst)
- Gehele uitlaat vanaf flexibel stuk tot einddemper inclusief middendemper

Daarnaast heb ik op sommige momenten ook last van weinig vermogen (trekt langzaam weg en op de snelweg al helemaal dramatisch).

Wat erg vreemd is dat zodra ik de EGR stekker loshaal, de foutcodes P0420 & P0172 wegblijven. De auto heeft ook weer zijn normale vermogen. Wel schokt hij een beetje als ik het gas loslaat op de snelweg bijvoorbeeld. Uiteraard krijg ik de foutmeldingen: P0407 & P0403 omdat ik de EGR stekker losgehaald heb. Zodra ik de EGR weer aansluit en alle codes verwijder, komen binnen no-time P0420 & P0172 weer naar boven.

Waarom krijg ik de melding P0420 & P0172, maar als ik de EGR stekker loshaal verdwijnen deze? Ik zou ook niet weten wat het probleem kan zijn omdat mijn uitlaat (incl. kat en lambda's) vanaf het flexibel stuk tot aan de einddemper volledig vervangen is.

Extra informatie:
- Start slecht met een koude motor
- VW Golf IV 1.6 16V
- Benzine & LPG

Geplaatst door

Latino Americano (75)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het pijpje dat tussen de egr en inlaat zit wel open ?

Is een vergelijkbare pijp als op de foto hieronder. Wat zou hier open aan moeten zijn?

Schoon is hij in ieder geval wel. Dus er kan gewoon lucht door heen

Heb je ook al geprobeerd een tijdje alleen op benzine te rijden? En zijn dan de foutcodes dezelfde?

Met welke diagnose apparatuur lees je uit? Vagcom?

Je Mapsensor is ook een verdachte. Wat meet je op pen 3 van die Mapsensor met auto op contact en stekker aangesloten? Moet 5V zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.