Ik heb sinds kort regelmatig last van een licht fiberend/resonerend gaspedaal.
Soms lijkt het ook erger te zijn als ik mijn climatronic aan heb.
Dit heb ik alleen als ik in zijn 5de versnelling rij en bij een snelheid van rond de 85km/h.
Als ik bij deze snelheid hem in z'n 4de versnelling hou dan heb ik het niet en als ik in z'n 5 harder of langzamer ga rijden dan is het er ook niet.
En wat ik ook hoor als dit "probleem" zich voordoet is dat ik ook het motorgeluid lichtjes hoor resoneren. Harder,zachter,harder,zachter.
Maar je merkt er niks van aan het rijgedrag van de auto en de toeren blijven ook constant.
En als ik dus rond de 85km/h rij in z'n 5 en ik voel die fibratie, heb ik het eens getest als ik hem op de cruisecontrol zet.
Dan is het probleem helemaal verdwenen.
Wat neemt de cruisecontrol allemaal voor elektronica over?
Ik zou bijna denken dat het aan de gaspedaalsensor ligt. (fly by wire)
Wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je ook een vrijloop poelie op de dynamo? zoja deze even controleren op goede werking.
[quote=de Dokter]heb je ook een vrijloop poelie op de dynamo? zoja deze even controleren op goede werking.[/quote]
Geen idee of ik deze heb.
Hoe kan ik dat zien?
12 jaar
meestal heeft een vrijloop poelie een zwarte afdekkap.
12 jaar
[quote=de Dokter]meestal heeft een vrijloop poelie een zwarte afdekkap.[/quote]
Ik heb even gekeken en ja er zit een zwarte afdekkap op.
Hoe kan ik controleren of deze nog goed werkt?
Heb gelijk ook nog een nieuwtje.
Als ik stil sta met draaiende motor en ik sta wat sportief met mijn gas te spelen, dan op het moment van gas loslaten en de motor dus terug valt in toeren, dan hoor ik iets wat lijkt op dat er iets los trilt.
Dit is overigens niet altijd.
Toevallig hoorde ik het vandaag.
12 jaar
[url=http://postimage.org/image/in5crmuqx/][img]http://s12.postimage.org/in5crmuqx/322_d...[/img][/url]
Eerst contactsleutel verwijderen.
achter de koelgaten zit een koelventilator, deze VOORZICHTIG met een kleine schroevendraaier proberen te draaien, 1 kant moet lukken = vrijlopen en de andere kant op moet blokkeren.
Als hij kapot is blokkeert hij beide kanten op. (met blokkeren bedoel ik dat de rotor in de dynamo dus niet wil draaien)
12 jaar
[quote=de Dokter][url=http://postimage.org/image/in5crmuqx/][url]http://s12.postimage.org/in5crmuqx/322_d...[/url][/url]
Eerst contactsleutel verwijderen.
achter de koelgaten zit een koelventilator, deze VOORZICHTIG met een kleine schroevendraaier proberen te draaien, 1 kant moet lukken = vrijlopen en de andere kant op moet blokkeren.
Als hij kapot is blokkeert hij beide kanten op. (met blokkeren bedoel ik dat de rotor in de dynamo dus niet wil draaien)[/quote]
Ik heb dit zojuist even nagekeken.
Ik kan die koelventilator naar 1 kant draaien, de andere kant op blokkeert hij.
Dus dan zou hij dus goed moeten zijn.
12 jaar
klopt, dan kun je dat uitsluiten.
12 jaar
Verder iemand die iets weet wat het zou kunnen zijn?
Of iemand die weet wat dit geluid kan zijn en of het met elkaar te maken zou kunnen hebben:
Als ik stil sta met draaiende motor en ik sta wat sportief met mijn gas te spelen, dan op het moment van gas loslaten en de motor dus terug valt in toeren, dan hoor ik iets wat lijkt op dat er iets los trilt of een klein rateltje.
Dit is overigens niet altijd.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar