Volkswagen Polo: stuurpomp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9D 47 KW

Vorig jaar begaf de stuurpomp van de Polo van mijn vrouw spontaan de geest. Inmiddels 300.000 km op de teller dus niet echt een ramp.
Een nieuwe laten monteren die het vorige maand opgaf. Weer een nieuwe laten monteren door de garage, systeem is doorgespoeld en alles zou goed moeten zijn.
Helaas deze pomp heeft het nog geen maand volgehouden en de auto staat nu (onder garantie) wederom in de garage.
Het systeem is schoongespoeld, de montage is zover ik dit kan beoordelen zorgvuldig geweest. Mijn vrouw is een rustige rijder en er is niets extreems voorgevallen. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

diesel haas

Geplaatst door diesel haas (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

De pomp kan door slijpsel zijn stukgegaan. Vuil uit een bv versleten stuurhuis.. Als de druk taats ervan gedemonteerd wordt kun je daar zien of daarachter een behoorlijke slijtage aan de gang is.

Ook kan ik me voorstellen dat de pomp droogloopt omdat de dikke toevoerslang van de pomp dichtklapt. bv door een knik erin of doordat de inwendige bekleding ervan los zit en dichtklapt. door een uitgerekte spiraalveer in de slang te plaatsen kun je dat uitsluiten.

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

idd de aanzuigslang, echter ik zou gewoon een verse halen. kost een paar tientjes voor dit model.

diesel haas (0), 11 jaar geleden

Gisteren is bij het spoelen allemaal glinsternd kopervijlsel aangetroffen. Zoals Cor al zei afkomstig uit het stuurhuis. Het stuurhuis is zonder dat het opviel bij het rijden toch overleden, of in ieder geval versleten. Het stuurhuis wordt gedemonteerd en vervangen door een nieuwe. Zal vragen om ook direct een nieuwe slang (met filter) te plaatsen, dan is het hele stuursysteem vernieuwd. Er zijn twee typen stuurhuis dus na het weekend horen jullie hoe het is afgelopen.

diesel haas (0), 11 jaar geleden

Stuurpomp, slangen met inlinefilter en zelfs het reservoirtje waar ook vijlsel in zat vernieuwd. Kortom, het hele stuursysteem is vernieuwd.

Het is iets meer geworden dan een paar tientjes maar, vrouwtje blij en een Polo die te sturen is met twee vingers.

Cor en Harry bedankt voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.