auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: lichtelijk schokken Golf V 1.6 FSI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Paar weken geleden, is bij mijn golf de distributieriem+toebehoren vervangen. Daarnaast heb ik aangegeven, dat het toerental blijft haken op +/- 1400 toeren, als ik de auto start. Dit is trouwens niet een koude start. S'ochtend start de auto perfekt. VW dealer heeft voor dit probleem het gasklephuis gereinigd.

Probleem is niet verholpen plus de auto schokt lichtelijk als deze stationair draait. Dit is te voelen in de bestuurdersstoel (onregelmatige trilling). VW dealer geeft aan dat dit normaal is. Maar heb het hiervoor nooit gehad. Bij het uitlezen geen storingen ondekt. Ook niet het blijven haken van de toeren.

VW dealer wil mij verder niet helpen.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze twee problemen.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Fouad (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn deze problemen ontstaan na de reparatie van de distributieketting? (zit geen riem op jouw blok).
Motor hoort stationair stil en zonder schokken te draaien.
Misschien dat een softwareupdate van de ecu het probleem kan verhelpen,lekke vacuumslang kan ook.

ricky 10
badge

16 jaar

FSI motoren van VW horen op super 98 te lopen, misschien verkeerde brandstof?

berendonck 0
badge

16 jaar

Ricky,

Het probleem van het blijven haken van het toerental was al voor de reperatie van de ketting. Het onregelmatig schokken daarna.
Dit type motor schijnt een ketting te hebben.


Berendonck,

Ik heb altijd al super 98 getankt. Daarligt het niet aan.



Zou het iets te maken kunnen hebben met een temperatuursensor?

Fouad 0

16 jaar

Weet iemand anders misschien, wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen.

Alvast bedankt.

Fouad 0

16 jaar

Gelaagde verbranding laten uitcoderen bij de dealer, verminderd het schokken.
Het blijven hangen van toerental is software-matig vastgesteld.
Dit kan de ene keer meer zijn dan de andere.

Gr Jan

JanT5138 0
badge

16 jaar

[quote=Fouad]Ricky,

Dit type motor schijnt een ketting te hebben.


Zou het iets te maken kunnen hebben met een temperatuursensor?[/quote]
Vacuumslangen zijn heel?
Software update laten controleren??
(zoals ik al zei)

ricky 10
badge

16 jaar

Software update en gelaagde verbranding laten uitcoderen is inmiddels ook uitgevoerd, maar helaas geen verbetering.

De vacuumslangen zijn ook door de VW dealer nagekeken. Ik moet er wel bij zeggen, dat hij dit niet visueel heeft gecontroleerd, maar met een computer. In hoeverre is een super kleine scheur op de computer af te lezen? Er zijn namelijk geen storingen gevonden.

Fouad 0

16 jaar

Als er al een vacuumlek is, dan weet ik bijna zeker dat de ECU dit registreerd.
Het mengsel word op zoveel manieren gecontroleerd, zowel voor als na de verbranding.
Misschien toch een ander (mechanisch) probleem ??

Ik ga nog verder denken...

Jan

JanT5138 0
badge

16 jaar

Bedankt voor jullie reacties.

Het volgende doet zich nu ook al voor: Wanneer de motor stationair draait en ik haal de olie-dop eraf, dan begint de motor hevig te schudden en te schokken, alsof deze wil uitvallen. Als ik de dop erweer opleg, dan draait ie weer normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee, wat zou het kunnen veroorzaken?

Fouad 0

16 jaar

Kan Iemand Mij Verder Helpen Aub.

Alvast Bedankt.

Fouad 0

16 jaar

Ik denk niet dat dit probleem hier wordt opgelost.
Ga met de auto terug naar de dealer en laat een juiste diagnose stellen en hoezo dealer wil mij niet verder helpen ?

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Ik denk inderdaad ook dat dit hier niet wordt opgelost.

Teruggaan naar de dealer heeft ook geen zin. Ben al een aantal keer terug gegaan. Het enige wat ze doen is met een computer op storingen uitlezen en metingen verrichten. Hieruit is alle keren geen storingen of afwijkende waardes naar voren gekomen.
Dus hun reactie is, we kunnen er niks aan doen. Je moet het maar accepteren. Ik sta namelijke machteloos.

Ik hoopte op een aanwijzing van jullie , zodat ik de dealer de juiste richting op zou kunnen sturen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Fouad 0

16 jaar

Ik denk dat je op zoek moet naar een goede onafhankelijke monteur, die rustig een diagnose kan stellen. Een dealer heeft daar geen tijd voor (of jij niet het geld om hun tijd te betalen). Daarom vervangt een dealer graag onderdelen, en stelt een goede monteur eerst graag een goede diagnose. In dit geval geeft de computer geen probleem aan, dus weet de dealer niet wat vervangen. Het is erg, maar het komt meer en meer voor.

Als je geen idee hebt waar je zo iemand kan vinden, kijk je best hier eens rond op het forum. Hier zitten een aantal uiterst bekwame professionals, waar ik zonder twijfel mijn auto durf achter te laten...

Rosse 0

16 jaar

Dat onregelmatige draaien van de motor wat je voelt in de auto,is dat echt schokken? of meer een resonantie die je voelt?
Je zegt:na de distributie is dat gekomen,kan zijn dat motorsteun (rechtsvoor) niet juist gemonteerd zit (onder spanning/scheef) dat kun je zien of hij recht gemonteerd zit en de bouten moeten ook over de afdrukken zitten,zo niet:dan zie je de oude afdruk eronder.
Kan ook zijn dat distributie niet juist op tijd staat.
Wat wij in dit soort gevallen vaak doen is de auto een paar dagen meenemen en kijken of we wat merken van de klacht,en dan blijkt dat de klant vaak toch gelijk heeft.
Voor sommige klachten moet je er een tijd mee rijden om het te constateren.

ricky 10
badge

16 jaar

Heren in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Ricky,

Het onregelmatig draaien lijkt meer op onregelmatig schokken. S'ochtends als de auto koud is en ik start de motor en laat 'm stationair draaien, dan zijn deze schokken vrijwel niet aanwezig. De onregelmatige schokken ( de motor lijkt zenuwachtig ) zijn goed voelbaar als de motor warm is (90graden op de temp. meter).

Wat betreft motorsteun, deze hebben ze naar schijnt ook al een keer los gehaald en opnieuw geplaatst, dus ga ik ervan uit dat dat goed is. Wat de ketting betreft, deze hebben ze 3 keer op timing gecontroleerd. Dit was ook goed.

- Kan het zijn, dat er te veel spanning op de ketting staat als deze warm is?
- Wat is EGR? zou het hier aan kunnen liggen of moet dit zichtbaar zijn als deze kapot zou zijn. Auto is meerde malen uitgelezen, geen storingen gevonden.
- Misschien gasklephuis kapot? Geldt hier dan ook dat dit als storing wordt aangegeven.
- Als ik oliedop bij stationair draaien eraf haal dan begint de motor te stotteren en te schudden (stotteren en schudden houden op als ik de dop er weer op leg), heeft dit misschien een relatie met elkaar?

Fouad 0

16 jaar

hoe vervelend het ook is; die FSI motoren blijven iets 'onrond' lopen. Kan evt ook je vliegwiel nog zijn, maar verwacht echt niet dat de motor trillingsvrij loopt.

Dat van die oliedop is niks bijzonders; probeer maar bij een soortgelijke auto.

wat je natuurlijk ten allen tijde kan doen is bij een andere VW dealer naar keuze binnenstappen en het verhaal daar voorleggen en om een soort 2nd opinion vragen. Zij kennen je auto niet en kijken er in ieder geval met frisse ogen naar.

Alex218 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.