close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: Linker achter portier vergrendeld niet golf VI

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 tsi

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel in bezit van een volkswagen golf VI 1.2 tsi 5 drs van het bouwjaar 2012. Zojuist heb ik sinds een paar dagen een vervelend probleem.. Het zit namelijk zo, de linker achter portier wilt niet meer vergrendelen en blijft dus constant open staan. Nadat ik er gelijk achter kwam ben ik naar een universeel garage geweest en hebben ze het uitgelezen en aangeven dat het slot mechaniek defect was. Dus ik heb tweede hands elektrische slot mechaniek gehaald met het zelfde onderdeelnummer en het erin laten zetten maar het probleem is nog het zelfde. Bij het uitlezen krijgje het volgende code: 01813- supply voltage for door contoller. Rear left j388 short to ground.
En de volgde dingen die ik hep uitgevoerd zij onderanderen: vergrendeling knop bediening aan binnen zijde functioneert niet, als ik het ontgrendel knop van het afstandsbediening/sleutel in blijf druk gaan de ramen wel allemaal naar beneden, maar zodra ik hem op vergrendel blijf inhouden gaat op links achter na alle ramen weer omhoog. En wat me ook is opgevallen is is dat als je het stekker van de slot mechaniek lost trek hoor je de andere sloten klikken.
Nou is mijn vraag of iemand mij kan helpen hoe en waar ik verder moet zoeken, heb al naar draad breuj gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik hoor jullie meningen/antwoorden graag.

Volkan

Geplaatst door

aktas_91 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze code zegt dat er iets is met de regelmodule, niet het portierslot. Zit een regelapparaat in die deur en daarvan gaan draden naar het portierslot als goed is.
Je moet de spanningen gaan meten op dat regelapparaat of die er wel zijn. Weet je zeker dat je geen draadbreuk ziet/meet in bv het doorvoerrubber of in de kabelboom in de deur?

Kan ook zijn dat een ander onderdeel het probleem veroorzaakt die op dezelfde draden zit aangesloten als het portierregelapparaat maar dat zul je van een schema moeten gaan aflezen. Ik heb soortgelijks wel eens gehad en oorzaak was toen bedrading tankklep stelmotor die aan massa lag maar zou toeval zijn als jij dat ook hebt.
Oplossing is schema erbij en gaan meten en met de testkast diverse dingen testen, daarna weet je meer.

ricky 10
badge

9 jaar

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zal het door jou aangegeven punten even goed na lopen. Ik probeer je zo snel mogelijk op de hoogte te houden.

aktas_91 0

9 jaar

Het probleem is opgelost! Het probleem lag aan de raammotor/module die defect was vervangen en het probleem opgelost!

aktas_91 0

9 jaar

Mooi man dat het weer is opgelost!

ricky 10
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.