463 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: trillend stuur tussen de 120-140km/uur

Bouwjaar: 2010, Brandstof: benzine, Motorcode: 2.0TSI

Heb last van een trillend stuur tussen de 120-140 km/uur heb al van alles geprobeerd. Wielen balanceren (meerdere malen), andere set velgen/banden. Dit alles maakt geen verschil. Nu denkt de garage dat het de binnenste homokineten zit of de aandrijfassen. Ze hebben er mee gereden en de auto op bokken gezet en de dan ook naar de 120 laten draaien en dan begon het stuur ook te slaan, ook als je dan de gas loslaat. Heeft iemand dit ook als eens aan de hand gehad? Wil namelijk dan mijn beide aandrijfassen compleet laten vervangen.

jan s5084

Geplaatst door jan s5084 , lid sinds 14 jaar geleden

13 Reacties

0

ricky, 4 jaar geleden

Ja lastig te zeggen maar een bekend probleem is dit niet, tenminste niet omdat je al de gangbare delen al hebt uitgesloten.
Toch is dit bij deze snelheden 9 van de 10x of de banden of de velgen.
Trilt echt alleen het stuur of ook de auto? Dat je het bv ook beetje in je kont voelt?
Aandrijfas zou in princiepe kunnen maar voor zelfde geld ligt het aan iets inwendig in de versn.bak.
Op de brug draait alles onbelast dus voel en hoor je ook van alles.

0

jan s5084, 4 jaar geleden

Even een update. Heb vandaag de aandrijfassen laten vervangen maar dit heeft geen resultaat. Het probleem is niet weg. Kan het ook een wiellager zijn? Uitvoerig proef gereden met monteur en hij denkt een lager te horen. Het is ook zo als de trilling erin komt en je stuurt licht naar links wordt het erger draai je je stuur dan door dan is het weg. Het blijft een lastig probleem iemand nog ideeën wat het kan zijn.

0

jan s5084, 4 jaar geleden

Nog even een update. Heb de oorzaak nog steeds niet kunnen achterhalen. Nog niks gedaan aan de wiellagers voor. Ik voel het trillen soms ook in mijn stoel. Is de ET-waarde van de velg ook belangrijk. Kan het zijn als je velg wat verder naar buiten komt dat dit de trillingen versterkt??

0

bert klein, 4 jaar geleden

Hand of automaat bak.
Auto normale vering niet verlaagd.
Velgen originele of afwijkend , ET waarde afwijkend.
Velgen hoeveel inch, velg breedte hoeveel J , geen slingering, of hoogteslag.
Dit zijn allemaal dingen als ze afwijkend zijn trilling veroorzaken.

Gr Bert

0

jan s5084, 4 jaar geleden

Handgeschakeld, normale vering. bandenmaat 205/55/16. De velgen zijn niet orgineel de ET-waarde weet ik zo niet maar het lijkt er wel op dat de wielen wat verder naar buiten staan. Als je de velgen op het balanceerapparaat hebt zie je geen slingering en geen hoogteslag. Ik ben inderdaad aan het kijken of ik ergens een orginele set velgen kan bemachtigen om te kijken of het probleem dan weg is.

0

Hans4040, 4 jaar geleden

Misschien even teruglezen..?

0

Hans4040, 4 jaar geleden

Mijn vraag was ook grappig bedoeld [img]http://www.kolobok.us/smiles/icq/smile.g...[/img]

0

ricky, 4 jaar geleden

[quote=jan s5084]Ik ben inderdaad aan het kijken of ik ergens een orginele set velgen kan bemachtigen om te kijken of het probleem dan weg is.[/quote]
Maar je zei toch al eerder dat je al een andere set had getest?..en dat dat niet heeft geholpen? Dan hoef je dit ook niet te proberen.

0

primera p11, 4 jaar geleden

Bij intrappen koppeling is het trillen dan weg?.
Bij gasgeven tijdens de trilling word het dan erger?.
ET-waarde kan dat wel degelijk veroorzaken maar heb je al uitgesloten door andere set te proberen.
Dan denk ik dat zoals 405 al aangeeft dat er misschien iets met het DMV is,maar dat geeft vaak ook nog andere problemen.
Zoals rammelen bij lage toerentallen,onparig lopen staionnair,schudden bij optrekken vanuit lage toerentallen.

0

Hans4040, 4 jaar geleden

En, Jan...
ben je al wat verder ?

0

jan s5084, 4 jaar geleden

Ik ben helaas nog niets verder, volgens mijn garage lijkt een DMV niet aan de orde. Ik heb er nu velgen op liggen met een et-waarde van 42. standaard ligt er een et van 47 onder en de andere set die ik geprobeerd heb kwam van een A3 en heeft een et van 50. Dus kan het misschien nog zijn dat een set met de goede et-waarde nog wat oplevert. Anders denk ik er nog aan om ze aan de auto te laten balanceren. Heb ook nog gecontroleerd of bij het intrappen van de koppeling het trillen weg is maar dit is niet het geval. Als de de trilling er is en je geeft gas dan wordt het niet veel meer. hoor geen rammel bij lage toerental en de motor schudt niet bij optrekken.

0

pietmeche, 3 jaar geleden

P.J van der Meche,
Een gelijksoortig probleem gehad met het trillen van het stuur bij 80/100Km .
De oorzaak was de rem zuiger van de voor-rem liep
niet meer soepel terug ( bleef hangen) en kwam niet meer terug (bleef min of meer aanlopen ),na het weer gangbaar maken van de zuiger in de cilinder was het probleem verholpen !!!!!!

0

jan s5084, 3 jaar geleden

Het probleem is nooit opgelost heb de wagen verkocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.