Volkswagen Passat: Lmm

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ VR5

Na de laatste goede adviezen hoop ik op een zelfde resultaat bij deze vraag. Nadat ik de lambda sonde had vervangen en de auto weer goed liep begon hij toch weer kuren te krijgen, maar geen foutcodes. Na op deze sight veel gelezen te hebben vermoedde ik dat de LMM nu aan de beurt was (171000km) en na hem te hebben vervangen door een exemplaar met weinig km's van een demontagebedrijf liep hij weer goed stationair en ook in het gehele toerenbereik. Maar......... als ik het gaspedaal snel diep intrap (bij alle snelheden) gaat hij inhouden, hij accellereert niet vloeiend. Gaat het rustig dan pakt hij mooi op en trekt als een lier. Moet de gasklep opnieuw ingeleerd worden op de nulstand na het vervangen van lambdasonde en LMM? Wie heeft advies?
Vriendelijke groet,
Peter

PeterBag

Geplaatst door PeterBag (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (25) PRO, 14 jaar geleden

is het niet dat er een bougie kabel overslaat en dus bij snel optrekken een cilinder mist.
dit komt nog wel eens voor als je er aan twijveld adviseer ik je om eerst de kabels tevervangen .
allemaal ik weet wel dat ze duur zijn maar we hebben het al meer gehad dat we ze op het laatst vervangen hadden en daar de oplossing mee hadden.

groetjes jan.

PeterBag (0), 14 jaar geleden

Hallo Jan,
Bedankt voor je advies. De bougiekabels had ik vorige keer al vervangen maar toen zag ik al dat de aansluiting van de 5e cilinder op de bobine gecorrodeerd was. Hoopte, tegen beter weten in, dat de nieuwe kabels verbetering zouden brengen. Waarschijnlijk is de bobine dus de oorzaak zal hem demonteren om hem aan grondige inspectie te onderwerpen. Is de bobine met een multimeter te testen?
Vriendelijke groeten Peter

jan T (25) PRO, 14 jaar geleden

eigenlijk niet je kan alleen de weestand meten maar als hij door slaat kun je dat zo niet controleren.

groetjes jan.

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

gebruikte luchtmassameters is zondegeld...... dingen kosten in de ruil bij de dealer rond de 100€ en zijn goed. Wil je een benzine van vw goed hebben lopen is het zaak dat je alleen de originele er inmonteerd. meestal van bosch of hitachi. Met een pierburg krijg je ze nooit lekker lopend, ondanks dat de pierburg folder zegt dat ze geschikt zijn. Heeft met meetsysteem en karakterestiek daarvan te maken.

K&N filters zijn dodelijk voor LMM, denk daar ook even aan.

Als bovenstaande dik voor elkaar is en de wagen loopt nog slecht, dan is het zaak de timing van de nokkenassen te controleren. Zou bij 170.000 niet de eerste zijn die aan een nieuwe ketting en geleiders toe is. (eigenlijk zijn het de geleiders die het opgeven, kunstof wordt hard en breekt)

PeterBag (0), 14 jaar geleden

Jan en Harry bedankt Ik kan weer even vooruit. Ben door drukte met andere dingen nog niet aan het demonteren toe gekomen. Harry ik hoop dat ik nog niet toe ben aan een revisie van de kettingen. Was bij de aanschaf blij geen riem meer te hebben (nooit meer gedonder met de distributie, maar het kan dus verkeren!)
Ik hou jullie op de hoogte!
Vriendelijke groet Peter

PeterBag (0), 14 jaar geleden

Jan door je advies over de overslaande bougiekabel ben ik bij de bobine terecht gekomen omdat de aansluiting van cilinder 5 gecorrodeerd was (zie boven). Na demontage bleek de vijfde cilinder aansluiting totaal gecorrodeerd en het huis voor een deel afgebroken. De bobine heb ik vervangen (kost wel een rib uit je lijf zeg, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen!) en dat was het probleem. Loopt weer als een zonnetje. Gelukkig dus (nog) niet de kettingen van de distributie Harry.
Is er een manier om te testen of de naloop waterpomp(je) het nog doet? Zit achter het blok naast de bobine. Ik hoor hem namelijk nooit werken als ik het kontakt heb uitgezet.
In ieder geval weer bedankt voor het goede spoor waardoor ik het probleem heb kunnen verhelpen en voorlopig weer probleemloos kan rijden

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

pompje moet nalopen elke keer als je het contact uitzet, doet ie het niet is ie stuk. ffe met een ledlampje of spanningvoeler checken of je wel spanning op de aansluitingen krijgt. pompje kost ruim 100 euro trouwens..... en durft vaak stuk te gaan.....

PeterBag (0), 14 jaar geleden

Harry bedankt. De VAG weet wel van prijzen zeg!

jan T (25) PRO, 14 jaar geleden

de ketting van een vr5 heb ik nog niet mee gemaakt met problemen hoor.
bij de laatste vr6 wel voor al in de toureg en de t5 gelukkig hoefde ik het niet tedoen want dat is een heel klusje.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.