HELP HELP HELP
ik heb deze auto gekocht toen er stevig aan was gekunsteld.
e.e.a. is weer afgesteld en gerepareerd.
vacuumslangen vervangen, voetflens nieuw(lek), dozen en vacuum gecontroleerd,
schoongemaakt(ook met cleaner) gangbaar gemaakt,(o.a. warme/verseluchtklep van luchtfilter) luchtfilter, benzinefilter,Co opnieuw, retour, spr.voorverw.zender gecontroleerd(wit), choke themoschakelaar gecontr(rood), washthermostaat gecontr(op caburateur), chokeklep gecontr, chokeklepinstelgeval gecontr,(zit rechts, boven carb, stelt de klep dicht bij starten, bij warme motor is de klep open)...........
Ik moet nog:acceleratie pompdeksel, met menbraam etc ets vervangen(stinkt naar bezine, en is soms beetje vochtig,
Wanneer is het nou is opgelost ??
ik dacht dat ik alles zo'n beetje heb gedaan...
Vriendelijke groet, en alvast bedankt !,
Peter, Heiloo
HELP HELP HELP
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al best veel aan gedaan,maar wat is nou het probleem van de auto?
Dit is weer de beruchte Pierburg 2e2 carburateur,
Daar wordt het verhoogde toerental na koude start geregeld door 2 dingen:
1. Door de driepuntsdoos i.c.m. de thermotijdklep wordt het toerental tot ongeveer 5 sec na de start verhoogd. Bij warme motor moet je dit afstellen op 3000 toeren. Zie vraagbaak voor de exacte afstelvoorwaarden.
2. Door een waselement dat afhankelijk van de koelwatertemperatuur de gasklep iets extra opent tot de motor op temperatuur is. Dit waselement gaat nog wel eens stuk.
Succes,
Paul
Het probleem, Richard, zit 'm in dat'ie maar een seconde verhoogt.
Met warm weer is dat geen probleem, met de kou dus wel.
Daarna loopt ie een beetje stotterend warm, met af en toe bijna uitgaan en gas bijgeven.
Als ie warm is loopt het allemaal best best mooi rond.
Als ik koud start zonder de buitenste stekker van de thermotijd, loopt hij wel hoog stationair.
De binnenste stekker maakt niet veel uit of ik hem er af haal of niet.
Dat komt inderdaad in de buurt van 3000 rpm.
Als ik de stekker er weer op zet regelt hij direct naar normale toeren en klikt.
Dat klikken doet ie anders gelijk, waarna hij ook direct naar de nomale toeren gaat.
Omdat hij klikte dacht ik dat hij goed was !!
Het washelement werk wel goed, denk ik.
Hij drukt de pen in, bij het warmerworden van de motor, en je hoort dan in de carburateur een klikje.
Kan je nog iets repareren aan die thermotijdklep ?
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar zo'n ding.
Paul, bedankt. !
18 jaar
Met deze carbarateur zijn vaak dit soort klachten,maar controleer ook of het vacuumklepje voor zomer/winterstand in aanzuigbuis wel goed werkt,als deze niet goed werkt krijg je ook dit probleem.
Succes,
Ricky,
Klopt, Richard.maar die had ik al losgemaakt met siliconenolie.
want hij zat inderdaad vast.
Het asje waarop hij zit was aan de buitenkant al wat roestig.
Nadat ik het luchtfilterhuis had uitgebouwd, kon je zo aan de klep voelen af er beweging in zat...
Niet dus! na wat te hebben gespoten kwam er beweging in.
18 jaar
Wist je dat de thermotijdklep direct begint met "tellen" zodra je het contact aanzet? Daarom staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je bij wegrijden het contact moet aanzetten en DIRECT de motor starten. Mocht het zo zijn dat je het contact aanzet en een paar seconden wacht met starten dan is de thermotijdklep al dicht en heb je geen verhoging.
De thermotijdklep heeft een temperatuurafhankelijke doorlaattijd. Boven 20 graden 0 sec. Bij 5 graden ongeveer 3 seconden en bij -5 graden ongeveer 7 seconden. Zo lang zou de verhoging direct na de start dus moeten duren. Duurt dat korter dan moet je op zoek naar een nieuwe. Je kunt proberen met remmenreiniger hem weer gangbaar te maken.
Loopt de motor NA deze verhoging een beetje gammel dan moet je kijken naar CO en eventueel luchtlekkage.
Als je mij via de site je mailadres wilt sturen dan zal ik je wat info sturen t.a.v. het hele vacuumgebeuren rond deze carburateur.
Succes,
Paul
Ik heb al het een en ander van " www.Ruddies-Berlin. " de gehaald.
Maar als jij dit nog verder aan kunt vullen, liefst in nederlands: graag !
Ik heb nog iets anders gevonden, wat e.e.a. tot gevolg kan hebben.
Als je de choke sturing (doos r. van carb) erafhaald.
NIET de grote bout, want deze kamer is gevuld met koelvloeistof !!
Maar losschroeven met de 3 kleine boutjes op de carburateur, zie je een veer (bi-metaal)
en een kraagje van keramiek, met daarachter een spiraal.
Deze spiraal hoort een verwarmingsspiraal te zijn.
Maar deze is bij mij 5 mm lang en zit maar aan 1 kant van de doos vast.
volgens mij moet deze onder de as van het bi-metaal doorlopen en daar aan massa vazt zitten.
de voorkant komt uit bij het zwartedraadje wat uit de doos hangt....
Ja, ja! weer en probleem opgelost !
nu nog op zoek.
een sloper vraagt 50 voor een complete caburateur, maar dat is te duur-
omdat ik ook nog een werkende kachelmodificatie, 2 schokdempers( achter), en een thermotijdklep nodig heb.
Heeft iemand nog iets liggen toevallig ??
groeten,
Peter.
18 jaar
Dit verwarmingsspiraaltje gaat vaak stuk maar de impact op het lopen van de motor is beperkt. Zonder spiraaltje gaat de choke er IETS later vanaf. Weinig verschil dus.
Een carburateur moet je voor 20 tot 30 euro te pakken hebben.
Kachelmodificatie?? Veel kachelmodificaties van de sloop zijn ook al henen door de stilstand. Doe het slim. Vervang de kachelradiator (kost nog geen 40 euro) en de hele kachelmodificatie kan eruit blijven. En je hebt een frisse kachel. Stinkt wat minder in de auto. Is in een ochtendje te doen.
Succes,
Paul
Voertuig inmiddels verkocht na aanrijding
Probleem niet helemaal kunnen oplossen.
Bedankt voor het meedenken.
10 jaar
Miss een tip..
In de jaren 90 heb ik veel van deze dingen vervloekt en in de prullenbak gemieterd ( letterlijk )
Wij gingen toen naar bccp in gramsbergen en kregen van hun toen gereviseerde solexcarburateurs oa bekend van oudere opels enz..
Deze waren heerlijk simpel en de vw blokjes liepen er super op.
Dus als je jet zat bent dan zou je dit kunnen overwegen, je vind er veel over op forums enz.
Je moet wel handig zijn want alles is anders natuurlijk, zelf een adapter maken tussen voet en spruitstuk, nieuwe branddstofleiding, choke/gaskabel/luchtfilter enz..maar geloof me het is het allemaal waard.
Tenzij je voor origineel wil natuurlijk dan wens ik je veel succes :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar