Sinds kort ben ik in het bezit van een VW Golf IV (bouwjaar 11-2001). Reeds twee maal begon de motor ineens op drie cilinder te lopen en floepte het motorcontrolelampje aan.
Kon in de VW Garage vrij snel met contactspray hersteld worden. Probleem blijkt iets van een slecht contact tussen Bobines en motor te zijn. De monteur liet doorschemeren dat ik niet de eerste was die met dit euvel kwam.
Ik wordt hier niet blij van en verlies mijn vertrouwen in deze motor. Van een dergelijke jonge auto met slechts 14.000 km op de teller verwacht je toch dat hij het gewoon doet.
Is dit een bekend probleem van dit type motor en zo ja, hoe kan het structureel opgelost worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inderdaad de oorzaak is de bobine dit is een bekend verschijnsel
maar ik neem aan dat dit toch nog wel garantie is ?
Inmiddels zijn alle bobines vervangen en is dit probleem hopelijk voorbij. Probleem blijkt te zijn dat er een serie slechte bobines uitgeleverd is. Valt dus inderdaad onder garantie.
21 jaar
Inmiddels zijn alle bobines vervangen en is dit probleem hopelijk voorbij. Probleem blijkt te zijn dat er een serie slechte bobines uitgeleverd is. Valt dus inderdaad onder garantie.
21 jaar
Wta dacht je van een Golf V6 van 10-2001. Bij mijn auto zijn in september 2002 de bobine van cilinder 5 en 6 vervangen. Gelukkig nog net in de garantie. Sinds vorige week maandag staat mijn 42.000 euro kostende brik weer met een kapotte bobine in de garage, dit keer van cilinder 1 en 2. Garantie ? nee, helaas uit de garantie, wellicht coulance... Voor mij dus nooit meer een VW, dat snap je wel.
21 jaar
mensen, ik ben zeer te spreken over de volkswagen dieselmotoren, en de kwaliteit was vroeger goed, net zoals bij bmw en mercedes, deze hadden de naam kwalitatief te zijn das nu niet echt meer het geval, vooral jeroen; ik kan me voorstellen dat je baalt, wij hebben ook een klant met een r32 2jaar oud, alle bobines al kapot gehad en nog andere dingen, je hebt een super motor dat wel, maar als je kwaliteit wil; koop een jap
18 jaar
Beste jeroen
Laat je toch gelijk de bobines vervangen die nog niet zijn gemodificeerd dan erger je je maar 1 keer.
Zoveel kost dit nu ook weer niet en als je geluk hebt krijg je nog een deelvergoeding.
Dat krijg je niet bij elk merk wat al 5 jaar oud en dus allang geen 42.000 meer waard is.
hoe lang liep je motor precies op 3 cilinders? Paar seconden? of langer? Kon dit ook uitgelezen worden met de computer of kreeg je alleen maar check lampje? Hoeveel bobines heeft zo'n auto? ik dacht dat je maar 1 bobine had?
Is dit euvel ook bij de lupo?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar